Avatar billede funguy Nybegynder
07. juni 2006 - 16:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan kun benytte internettet når en anden computer er tændt

Hej,

Jeg har et problem. Jeg har 2 computere, hvor der er sat en router op, så begge kan komme på internettet;

1. Computer: "Hovedcomputeren" hvor modemet også står - Der har hele tiden været internet på denne maskine.
2. Computer: "Den nye" som jeg også skal have på internettet - Har en trådløs forbindelse til routeren.

Begge maskiner kan sagtens komme på internettet - Der er blot ét problem. "Hovedcomputeren" kan nu kun komme på internettet når "Den nye" computer er tændt! :o

Jeg aner ikke hvordan jeg er kommet til at sætte dette til eller hvordan man slår det fra igen... Er der nogen der har en idé om dette?
Avatar billede zoq Nybegynder
07. juni 2006 - 23:12 #1
Hvilken internetudbyder bruger du?
Avatar billede funguy Nybegynder
08. juni 2006 - 13:56 #2
Det er gennem en antenneforening... Men tror de benytter sig af TDC...
Avatar billede zond Nybegynder
14. juni 2006 - 00:13 #3
Ja det lyder lidt mærkeligt...

Jeg går ud fra at dit kabelmodem er sluttet til Routeren,
PC1 har kabelforbindelse til routeren.
PC2 har wireless til routeren.

Måske er du kommet til at lave en delt internetforbindelse, således at PC1 "låner sig ind" på PC2's forbindelse? I så fald kan du prøve at konfigurere en ny netværksforbindelse til routeren, udenom PC2.

Prøv at åbne en dosprompt (start->kør->cmd) skriv: ipconfig /all (tryk enter)
gør dette på begge maskiner og se om du kan se forskel i IP'en på deres "default gateway"
Avatar billede zond Nybegynder
16. juni 2006 - 17:32 #4
Hvis du har fået løst dit problem, så husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede zoq Nybegynder
19. juni 2006 - 21:26 #5
> funguy
www.myip.dk - skriv lige hvad du får i IP-adressen?
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:28 #6
Gammel sag, som aldrig er blevet lukket.

Jeg har siden da skiftet router og computer og problemet er ikke aktuelt længere.

zoq> Læg svar hvis du vil have point for forsøget. :)
Avatar billede funguy Nybegynder
24. marts 2012 - 23:07 #7
Da der ikke er kommet nogle svar lukker jeg sagen selv.