Avatar billede galthen Nybegynder
07. juni 2006 - 12:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flash player som streamer vmw filer

Nogle der har en ide til hvordan man laver eller finder en flashplayer som kan streame vmw.
Youtube.com gør det.
http://www.youtube.com/watch?v=MSBykAngDpY
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. juni 2006 - 13:13 #1
Du kan da bare streame med embedded mediaplayer..

<EMBED
TYPE="application/x-mplayer2"
PLUGINSPAGE = "http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
SRC="DINFILM.wmv"
WIDTH="320"
HEIGHT="284"
AUTOPLAY="1"
SHOWSTATUSBAR="1">

Du skal blot ændre DINFILM.wmv til den rigtige film/sti

Her er et hurtigt eksempel:

http://nhlogic.aspdotnet.dk/3kilo/test.html

Vh
Avatar billede galthen Nybegynder
07. juni 2006 - 13:15 #2
Der er ikke noget problem at streame den i mediaplayeren..
Det skal gøres i en flash player da den giver mange flere muligheder
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. juni 2006 - 13:33 #3
Nå ok.. det ved jeg ikke noget om så ;)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
07. juni 2006 - 15:25 #4
Hvordan ved du at det er vmw de streamer?

Jeg vil tro at det er flv'er.
Avatar billede _k Nybegynder
08. juni 2006 - 09:43 #5
Jeg er på Thulstrups side. Eftersom du ikke kan streame wmv igennem Flash er det helt sikkert flv'er de streamer på siden.

At du så i princippet godt kan lave din egen afspiller i Flash der snakker sammen med en embedded afspiller et andet sted på din side er en anden snak. Det er ganske besværligt og vil med garanti skabe cross-browser-problemer, så hvorfor overhovedet gøre det? Kan du ikke lave dine wmv'er om til flv'er i Flash og høste alle fordelene der?

Giv lyd hvis du skal ha' lidt bistand til det....
Avatar billede phovring Nybegynder
08. juni 2006 - 15:59 #6
Skal du streame en wmv'er ordentligt, kræver det en streamserver. Programmeringsmæssigt og andet er det langt bedre, at omdanne den til en flv og så bruge de indbyggede components til at lave en flv-player. Jeg taler Flash 8 her.
Det er let, indeholder mange måder at kontrollere tingene på. Og mere stabilt.
http://gotoandlearn.com kan du finde en tutorial, der kontrollerer en hel spilliste med xml - inklusive en fla-fil.
det hele kan afvikles fra en almindelig server.