Avatar billede funkyloonie Nybegynder
07. juni 2006 - 00:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken skrifttype er denne tekst

Hey. Jeg tror umiddelbart denne skrifttype er arial,
http://lars.epark.dk/kontaktos.gif. Hvad mener du skrifttypen er?
Avatar billede Jman Praktikant
07. juni 2006 - 00:10 #1
Det kunne godt ligne en Stone Sans Italic
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
07. juni 2006 - 00:14 #2
Teksten skal ikke være et billede mere men ren tekst på web. Arial minder en del om den. Kan jeg ramme fonten bedre med en anden standard font?
Avatar billede Jman Praktikant
07. juni 2006 - 00:20 #3
Så prøv med Trebuchet MS sat i italic <i></i>
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. juni 2006 - 00:37 #4
Bemærk at du ikke uden videre kan bruge enhver font som tekst, da korrekt visning hos brugeren, kræver at denne har skrifttypen installeret. For at være sikker på at skrifttypen vises korrekt, burde du enten lave det som billede eller med en "websafe" skrifttype (læs mere her: http://www.samisite.com/test-csb2nf/id106.htm)
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juni 2006 - 00:41 #5
Det er lige præcis:

Lucida Sans (Italic)
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juni 2006 - 00:42 #6
13 pt (størrelse), hvis du vil have det med.
Avatar billede Jman Praktikant
07. juni 2006 - 00:42 #7
Det er korrekt at brugeren skal have skriften installeret. Men Trebuchet MS er også "rimelig standard"
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
07. juni 2006 - 18:14 #8
Jeg bruger muligvis bare Arial, men jeg vil lige tjekke de andre og de er standard installeret. Superior giv lige et svar så I kan dele points.
Avatar billede Jman Praktikant
07. juni 2006 - 18:16 #9
ellers tak - dit spørgsmpl udviklede sig fra definition af skrifttype til hvad du selv vil bruge.. for min skyld kan du bare beholde points  ;o)
Avatar billede Jman Praktikant
07. juni 2006 - 18:17 #10
uups..  så svarede jeg alligevel .. bare ignorér!
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
07. juni 2006 - 18:20 #11
nej jeg giver points for at få svar på hvad jeg spurgte om, og ikke fordi jeg vælger en font frem for en anden. Jeg er glad for hjælpen og vil ikke beholde points.