Avatar billede musiki Nybegynder
06. juni 2006 - 22:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forslag til køb af kvalitetskamera

Jeg står og skal købe et digitalkameraer.
Prisniveauet er op til 15.000 kr, meget gerne billigere - og meget gerne flere forslag.
Kameraet skal kunne tage gode billeder i mørke, altså gengive mørket som sort, og ikke gnidre billedet i en billedkvalitetsforingelse. (Det vigtigste krav)

Kameraet skal levere rigtigt gode billeder.

Kameraet skal have regulerbar lukketid.

Pointene fordeles efter min vurdering af forslagene, men bliver fordelt ud på alle brugbare forslag.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2006 - 22:07 #1
se på canon's EOS 350D, jeg var en af de første der købte dette fremragende kamera og det har jeg ikke fortrudt et øjeblik.
Billedkvaliteten er i top og du kan stille alle de parametre du ønsker, herunder også variabel lukkertid.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2006 - 22:11 #2
Avatar billede nih Novice
06. juni 2006 - 22:17 #4
Husk et godt objektiv: f.eks. EF 24-70mm f/2.8L USM

Det er meget lysstærkt og tegner utroligt skarpt
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2006 - 22:30 #5
nih> er det denne du tænker på?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41373 - det koster mere end kamerahuset, på den anden side er det jo vigtigt at få skarpe billeder ;o)
Avatar billede nih Novice
06. juni 2006 - 23:58 #6
Jep det er den.
Hvis man invistere i et kvalitetshus som eos 350D bør man også købe nogle ordentlige glas.
EF 17/40 f/4.0L USM (5.000) er også rost til skyerne. Den er dog knap så lysstærk og har en kortere tele.
musiki har et budget på 15.000 hvilket nok ikke rækker både til taske, memory kort, flash, hus, objektiver osv.

Ellers kig efter tilsvarende Sigma objektiver.

mvh Niels
Avatar billede musiki Nybegynder
07. juni 2006 - 23:17 #7
Nogle der har nogle flere bud.
Kunne måske godt bruge nogle i lidt forskellige prisklasser. Kravene er de samme.
Forslagene skal helst indeholde både kamera og linse.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2006 - 23:45 #8
udover Canon bør du også se på Nikon, der er også noget for en hver smag og kvalitet.
Avatar billede musiki Nybegynder
13. juni 2006 - 22:19 #9
Ingen forslag til gode kameraer, i en lavere prisklasse. Skal have lidt andet at forhandle med også...
Avatar billede nih Novice
13. juni 2006 - 22:50 #10
Der findes jo et hav af kameraer.
Gå ned til en fotohandler og fremsæt dine krav/ønsker, han vil så vise hvilke der er passer til dig. Det er vigtigt at tjekke hvordan det ligger i hånden, om det er for tungt/let osv. Kort sagt om det er et kamera der passer til dine hænder.
Det er mindst lige så vigtigt som de tekniske specifikationer.

ellers kig på en Sony DSC-R1
http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?mode=news&ID=625

Niels
Avatar billede mugisteen Nybegynder
15. juni 2006 - 20:14 #11
Der er også er Canon 30D som du kan få til 9400,- i Danmark. Du kan læse om det på dpreview : http://www.dpreview.com/news/0602/06022114canoneos30d.asp

Men der skal selvfølgelig også være penge til en rigtig god linse, dem er der mange af, Canons L-serie vil nok være det bedste valg, men der ligger prisen også i den høje ende. Du kan dog få dem en del billigere i feks. USA.

Men hvis du er i tvivl om hvilke linse du skal have, så start evt. ud med en "middel" linse - netop for at finde ud af hvad der falder mest i din smag)

+ et staffeli burde du købe, hvis du ikke har, da du snakker om at tage "mørke" billeder.
Avatar billede haho Nybegynder
13. juli 2006 - 21:34 #12
Hej

Hvis du vil tage gode billeder i mørke, er det vigtigt, at dit valg falder på et kamera med gode egenskaber ved høj ISO-værdi.
Det er også vigtigt, at du prøver at røre ved kameraet inden du køber det. Det skal føles som en naturlig ting i dine hænder, da det vil være der (i hænderne) sammenlagt i mange timer.
Jeg har selv et Canon 20D med en 17-85 IS USM foran.
Det virker imponerende godt selv ved ISO 3200.
Det skal siges i forlængelse af mugisteen - et godt og SOLIDT stativ er et must. Jeg er meget glad for Manfrotto 055 PRO.

/haho
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2007 - 13:14 #13
takker for pointene..