Avatar billede wenzell Nybegynder
06. juni 2006 - 14:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

begrænsning af tekst

Kære eksperter. Jeg har et problem..

Jeg er ved at lave en site for en musiker-ven, hvor sitets sider er sammenskrevet i én index.html og afvikles med javascript i menuen.

Pludselig har jeg en tekst-begrænsning på første menu-punkt "kristian - biografi". Jeg forstår ikke hvorfor!? Der er masser af plads til mere tekst, men den nægter at tilføje bare ét ord til...?

Jeg har siden liggende på www.rkwonline.com/temp/index.html hvor den melder fejl når man vælger "kristian - biografi".

Jeg har også lagt siden www.rkwonline.com/temp/index2.html hvor der kun er den tekst, den tilladder - og her ser man, at der er MASSER af plads??

Jeg forstår det ikke?!! Please hjælp!

Mange venlige hilsner!
Avatar billede wenzell Nybegynder
06. juni 2006 - 14:57 #1
...er 100 points for lidt, så sig til... for jeg kan VIRKELIG ikke finde ud af at løse denne sindssyge gåde...!
Avatar billede mclemens Nybegynder
06. juni 2006 - 18:36 #2
Prøv:

<SCRIPT language=javascript>
var menu1txt;
// ^ - oppe i starten af javascript sektionen - ikke inde i en funktion

// ... og nede hvor menu 1 befinder sig:

var menu1 = ms.addMenu(document.getElementById("kristian"));
var menu1txt='Kristian ... hele teksten ... ';
menu1.addItem("Biografi", "java script:writetolayer('newlayer',menu1txt);");
Avatar billede mclemens Nybegynder
06. juni 2006 - 18:38 #3
- Virkede, ved test, som om at IE ikke kunne håndtere en så lang tekst
streng uden at den blev opbevaret i en global variabel istedet ...
Avatar billede psykochicken Nybegynder
06. juni 2006 - 19:58 #4
og så kunne du med fordel skifte alle
&lt; ud med < og
&gt; med >.

Ellers ser det lidt spøjst ud i FF, der har den uvane at tage det man skriver bogstaveligt...... ;o)

/psc
Avatar billede wenzell Nybegynder
07. juni 2006 - 00:07 #5
mclemens > tusind tak! det virkede! SUPER!! du er en helt!
send mig et svar, så du kan få dine velfortjente points!

psykochicken > jeg retter alle tegn, da den nye script-tilføjelse også skriver alt bogstavelig - og tak for oplysningen!

JUUBBBIIIII!!!.....
Avatar billede mclemens Nybegynder
07. juni 2006 - 00:10 #6
hehe, ok :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
07. juni 2006 - 00:53 #7
- og tak for point :)
Avatar billede wenzell Nybegynder
07. juni 2006 - 00:59 #8
- det er MIG i højeste grad, der takker!! ;-D