Avatar billede elland Nybegynder
06. juni 2006 - 11:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sysprep.exe

Vi har i forbindelse med at vi lavede et ghost image glemt at få "sysprep" master imaget således at alle WS nu har samme SID, og derved ikke kan identificeres bla. i netværksenheder.

Jeg har ladet mig fortælle at man i regdatabasen kan slette nogle strenge for at nulstille SID og den derefter selv generer en ny.

Hvordan kan dette gøres, evt. ved hjælp af et script og har det nogle yderligere konsekvenser.
Avatar billede snowball Novice
06. juni 2006 - 11:35 #1
SysInternals har lavet et tool som kan lave et nyt SID.

http://www.sysinternals.com/Utilities/NewSid.html
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. juni 2006 - 20:14 #2
Mener også at hvis du melder maskinen ud af domænet og ind igen, vil den også få en ny SID.
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juni 2006 - 00:51 #3
Det har tlaursen ret i, omend det så kræver 2 reboots af hver eneste Windows node i domænet. =)

Egentlig tror jeg mest af alt jeg vil foreslå et opdateret ghost image og så rulle skidtet ud igen.
Avatar billede elland Nybegynder
21. august 2006 - 15:47 #4
Ok snowball - læg et svar - fik sysinternals til at virke omend det nok ikke sparer mig for så meget arbejde.
Avatar billede snowball Novice
21. august 2006 - 15:57 #5
OK :)