Avatar billede mickey001 Nybegynder
06. juni 2006 - 10:31 Der er 5 kommentarer

Hjælp til nybegynder i PHP.

Håber der er nogle der kan hjælpe med et simpelt spørgsmål om hvordan jeg laver dette lettest i PHP.

Grundidéen er at ud fra hvilket billede der blevet klikket på, skal det billede der er blevet klikket på frembringes i et nyt pop-up vindue med tekst.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig?

Mvh. Rasmus
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 10:47 #1
Luk det ene spørgsmål, der er ingen grund til at oprette 2.
Avatar billede mickey001 Nybegynder
06. juni 2006 - 11:14 #2
Så er det andet spørgsmål lukket.
Håber stadig der er nogle der vil hjælpe?
Avatar billede jesperjuul Nybegynder
06. juni 2006 - 14:14 #3
Under alle omstændigheder skal du bruge JavaScript/DOM. PHP er egentligt ikke den væsentlige faktor her, den skal bare udskrive linket til JavaScript funktionen for det pågældende billede.

http://www.quirksmode.org/js/popup.html
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 14:21 #4
Har jeg misforstået spørgsmålet eller har jesperjuul?

Jeg tænkte på en popup der henter en tekst som skrives under billedet.
Tror jeg har noget liggende, men venter lige og ser om der kommer et andet forslag.
Avatar billede stig-b Nybegynder
13. juni 2006 - 17:09 #5
Du kan kombinere jesperjuuls svar med følgende. For at kunne åbne en side i overensstemmelse med jesperjuuls svar skal du lave den side, der skal åbnes af javascript funktionen i php. I denne side kan du have <?php echo "Den tekst du gerne vil have printet." ?> på den plads, hvor du gerne vil have din tekst. Teksten kunne f.eks. være hentet fra en database. Men det fremgår ikke helt præcist hvad du egentlig ønsker. Måske du kunne uddybe?