Avatar billede trim Praktikant
04. juni 2006 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fra web til højopløsning

Jeg har lavet en hjemmeside for en erhvervskunde og nu spørger kunden om de kan få det logo jeg har lavet til deres hjemmeside i en kvalitet så det kan bruges til tryk (brevpapir osv.) Jeg har lavet logoet i fireworks og når jeg bruger det til web er det jo i en dårlig kvalitet.

Hvad kan jeg gøre for at imødekomme kundens ønsker?
Vil jo helst undgå at skulle lave logoet igen i photoshop eller andet men blot konvertere det, såfremt det kan lade sig gøre
Avatar billede cygnet Praktikant
04. juni 2006 - 11:43 #1
Der står nok lidt af en rentegningsopgave foran dig. Tvivler meget du kan få et brugbart resultat på andre måder.

Husk for fremtiden at starte med at lave logoet for sig selv i min 300 dpi på inch og så kan du bruge det i dit webdesign bagefter.
Avatar billede mons73 Nybegynder
04. juni 2006 - 16:53 #2
Jeg ved ikke om det bliver sløret, men du kan da prøve at ændre dpi i photoshop, såfremt du stadig har psd-filen. Altså under Image -> Image Size.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
04. juni 2006 - 17:01 #3
derfor at man helst (man SKAL?!) skal lave logoer i vektor formater... undskyld, fordi det hjælper dig jo egentlig ikke... men ok, ved du til næste gang...
Avatar billede trim Praktikant
06. juni 2006 - 23:17 #4
jeg kunne jo også bare gøre billedet lige så stort jeg ville i fireworks uden at det blev sløret:-)
Så det blev mit valg, men en anden gang må jeg hellere lave vektor*S*
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
06. juni 2006 - 23:31 #5
kiggede lige på det... jamen, fireworks ER jo vektor??? hvor var problemet så? (kendte ikke lige så meget til fireworks før)