Avatar billede aros Nybegynder
04. juni 2006 - 08:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Køb af digitalkamera

Hejsa
Jeg er på jagt efter et nyt digitalkamera, og har indtil videre fundet 2 mulige emner:
Canon Powershot A620
Canon Ixus 750

Hvilket skal jeg købe? Eller er der nogen der har ideer til et andet kamera jeg skal købe? Prisleje 2000-2500 kr.

Nogen der kender til www.kamerashop.dk, er det et godt sted at handle?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. juni 2006 - 09:27 #1
Fujifilm Finepix F11 til 2300 kr. får en fin omtale i denne måneds Zoom, et blad der er lidt mere end blot reklamer.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. juni 2006 - 09:53 #2
Af de 2 du har skrevet er Ixus klart at foretrække. Begge tager utrolig gode billeder men Ixus er lidt smartere :) Hvis du dog vil ofre lidt mere kan jeg varmt anbefale Canon PowerShot S2 IS. Det har ultra steady funktion som gør at dine billeder står knivskarpt selvom du har zoomet og holder det i hånden. Jeg har erfaring både med ixus, dog en tidligere model, og S2. S2 er klart det bedste af de to.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. juni 2006 - 09:56 #3
Kamerashop ser ganske reel ud. Sørg for at betale med dankort eller andet kreditkort så kan du altid tilbageføre købet, uden problemer, hvis de ikke leverer varen eller lignende.
Avatar billede lonepeter Novice
04. juni 2006 - 11:34 #4
Casio Exilim EX-Z600

Eller hvis du vil have 12*Zoom måske Sony dsc-h2 men det er lidt dyrere
Avatar billede aros Nybegynder
04. juni 2006 - 14:44 #5
Det bliver et canon powershot s2 is jeg køber, Innercity smid et svar.
Avatar billede mons73 Nybegynder
04. juni 2006 - 17:19 #6
Har handlet med Kamerashop før, og der var handelen helt i orden. Var det mig, havde jeg valgt et Olympus i den prisklasse.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. juni 2006 - 18:09 #7
Takker :) Den bliver du glad for
Avatar billede lonepeter Novice
04. juni 2006 - 18:11 #8
Jeg ville i hvert fald holde mig fra godigital.dk, der handlede jeg og det er ikke den smarteste forretning!
Avatar billede lonepeter Novice
04. juni 2006 - 18:11 #9
Selv om de af og til er de billigste på edbpriser, så synes jeg ikke at det er værd at handle der...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. juni 2006 - 18:20 #10
Det er heller ikke der brugeren handler :)
Avatar billede mons73 Nybegynder
04. juni 2006 - 18:23 #11
Men der kan man se hvor meget e-mærket betyder for kundetilfredsheden. :o)
Avatar billede lonepeter Novice
04. juni 2006 - 18:24 #12
innercity, nej men derfor kan man jo godt advare mod det når man har haft dårlige erfaringer ikk... :-) (De ligger af og til som de billigste, men hvad nytter det når deres service er utroligt ringe og de ikke levere det de lover, eksempelvis dansk brugsanvisning)
Avatar billede lonepeter Novice
04. juni 2006 - 18:26 #13
mons, ikke en fis... :-(

Jeg købte mit sidste kamera der, det var defekt da jeg modtog det, returnerede det men på trods af at man kunne se på track & trace at det var udleveret påstod de at de ikke havde fået det, de indvilliget dog i at sende et nyt alligevel, lidt mystisk.

Der står højt og tydeligt at man får dansk brugsanvisning med, men har rykket for den flere gange, og nu svar de ikke længere på henvendelser. Skrev til importøren for at få dem til at sende en til mig, men det ville de ikke da det ikke var en forhandler de var bekendt med...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
08. juni 2006 - 20:16 #14
Det er sq for dårligt :( Det ses desværre ret ofte efterhånden.