Avatar billede alex15 Nybegynder
03. juni 2006 - 22:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst internet

Hej Eksperter

Jeg har en bærbar computer som jeg har fået koblet til et trådløst internet herhjemme.. Det virkede skam også helt fint og optimalt, lige indtil jeg kommer hjem fra at have brugt den til min eksamen oppe på min skole.

Den startede med at sige at den fik fin forbindelse til at finde en adaptor, men den kunne ikke skabe forbindelse til internettet. Det så ud til, udfra en lille boks der viste det, at der var et sted imellem computeren og opkoblingen der var fejl på..

Men nu har jeg så, efter at have rodet med det en times tid uden at finde nogen løsning, slukket computeren og tændt den igen.. Og nu kan jeg OVERHOVEDET ikke få nogen forbindelse til noget som helst :-S

Er der nogle herinde der har en idé over hvad man kan gøre her?!
Avatar billede alex15 Nybegynder
03. juni 2006 - 22:54 #1
Nu har jeg fået en netværksforbindelsen op igen.. Men jeg kan stadig ikke få skabt den sidste forbindelse til internettet.. Når man søger under "Tilgængelige netværk" finder den en der har mit eget brugernavn, hvilket jeg ikke rigtig kan bruge til noget :-S
Avatar billede alex15 Nybegynder
03. juni 2006 - 23:15 #2
Under forbindelsesstatus siger den:

"Du kan muligvis ikke oprette adgang til Internettet eller visse netværksressourcer. Problemet opstod, fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren"
Avatar billede kenp Novice
04. juni 2006 - 10:09 #3
fjern forbindelsen fra din computer også opret den igen.
Avatar billede alex15 Nybegynder
06. juni 2006 - 17:31 #4
okey.. har du nogen idé om hvordan man gør det?

Jeg snakkede med en der mente det kunne skyldes noget med dens IP, men har overhovedet ikke nogen anelse selv om hvad det kan være..
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2006 - 18:36 #5
ja det gør du under trådløst netværk (egenskaberne derfor der kan du se de fortrukne netværk)

Kan også være den har fået en ip-adresse fra skolen den ikke vil slippe igen i det tilfælde så gør du således start ->kør ->cmd ->ipconfig /release også ipconfig /renew så skulle det måsek virke igen.
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
06. juni 2006 - 19:50 #6
hmm.. den siger den allerede er fri, og når man siger renew siger den:

"Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen Trådløs netværksforbindelse:
Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout"
Avatar billede alex15 Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:26 #7
Lukket