Avatar billede ronhugs Nybegynder
03. juni 2006 - 22:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til windows på anden HD

Min PC er netop gået helt ned. Jeg har nu installeret XP på en en ny HD, og tilsluttet den gamle som ekstern. Problemet er, at jeg frygtelig gerne vil have mine gamle data hentet ud og over på den nye, men jeg bliver nægtet adgang. Den gamle HD har én partition, og kunne end ikke startes op fra fejlsikret tilstand. Beskeden lød noget i retning af "explorer.exe kan initialiseres korrekt"?!

Håber, at der er en venlig sjæl, som vil hjælpe mig med at finde ud af at hente mine data.
Avatar billede netmaster Praktikant
03. juni 2006 - 22:43 #1
der er ikke et krav på den ekstern box at harddisken skal være i FAT 32 format eller sådan et eller andet.
Eventuelt tilslut den i den pc du har installeret XP. og så husk at den ikke skal være master hvis det er den samme controller den bliver tilsluttet
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2006 - 23:32 #2
Kan du se disken i stifinder ???
Avatar billede ronhugs Nybegynder
04. juni 2006 - 00:47 #3
Har nu prøvet at sætte den til computeren, men den er langt fra synlig. Det var den til gengæld, da den var tilsluttet som ekstern. Har rodet rundt med jumperen... Den ryger snart ud af vinduet
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2006 - 05:59 #4
Jeg tror du har problemer med rettigheder til dine data:
http://support.microsoft.com/?kbid=308421
Avatar billede ronhugs Nybegynder
04. juni 2006 - 12:29 #5
Tusind tak Vejmand! Data er overført til anden HD og alt er fedt igen. Nu er der kun det kedelige arbejde tilbage med reinstallation:-)

Fortsat go' Pinse!

Ronhugs
Avatar billede ronhugs Nybegynder
04. juni 2006 - 12:34 #6
Prøver lige at sende nogle point afsted...
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2006 - 12:49 #7
Velbekomme. Du kan først gi point nu hvor jeg har lagt et svar.
Markér mit navn i boksen ude til venstre og klik på "Accepter"
Så er spørgsmålet rigtig lukket. :-)
Avatar billede ronhugs Nybegynder
04. juni 2006 - 14:07 #8
Så er det på plads. Endnu en gang, tusind tak!