Avatar billede slatzh Nybegynder
16. november 1999 - 13:15 Der er 15 kommentarer

Windows 95

Jeg har et stort problem. Jeg mangler den start diskette der hører med til win95 cd-rommen. Ikke den man bare kan gå ind, og oprette fra cd'en, men den der følger med cd'en. Har du den, så mail den venligst til mig. Det vil rede mit liv og min computer! Min e-mail adr. er "drell@forum.dk".
Avatar billede ravelin Nybegynder
16. november 1999 - 13:31 #1
Hvis du har en kammerat med Windows98, så kan du få en derfra. Ellers skal jeg gerne lave en. Jeg går udfra at det er fordi du vil have fat i CD-Rom drevet ik?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
16. november 1999 - 13:43 #2
Den er sendt...
Avatar billede ravelin Nybegynder
16. november 1999 - 14:09 #3
Jamen så må jeg jo hellere bakke ud :-)
Avatar billede slatzh Nybegynder
16. november 1999 - 16:53 #4
<ntmaniac
Jeg har ikke modtaget noget som helst! Vil du prøve at sende det engang til? Håber du vil, måske skrev du til en forkert e-mail adr. Skyd dig. Tak

Hilsen slatzh
Avatar billede slatzh Nybegynder
16. november 1999 - 19:18 #5
<ntmaniac
Har modtaget den, men den siger "non sytem disk". Virekr altså ikke.
Avatar billede slatzh Nybegynder
16. november 1999 - 19:23 #6
Hjælp mig
Hvis du har orginal disketten der følger med win95 cd'en den hedder installationsbootdisk eller sådan noget. Pak den ned som zip fil og mail den til mig hurtigst muligt!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
16. november 1999 - 22:04 #7
det er det jeg har gjort!!! den skal jo bare pakkes ud og smides på en disk mere er der ikke i det!!! Det er den ORG disk jeg har zippet og sendt til dig!
Avatar billede ravelin Nybegynder
17. november 1999 - 00:53 #8
Husk forøvrigt lige at formatere disken inden du gør det, altså format a: /s
Avatar billede slatzh Nybegynder
17. november 1999 - 10:49 #9
<ntmaniac
Det er jo oogså det jeg har gjort, og så siger den "non system disk" !
Avatar billede slatzh Nybegynder
17. november 1999 - 10:51 #10
<ravelin
For at sikre mig at disketten var 100% formateret havde jeg taget en helt ny!
Avatar billede ravelin Nybegynder
17. november 1999 - 11:08 #11
Jamen du skal stadig formatere den med format /s ellers bliver den vist ikke bootable.
Avatar billede runar Nybegynder
18. november 1999 - 15:30 #12
Jeg har egentlig aldri sett en start diskette som fulgte med Windows95, men gå til kontrollpanel så til add/remove programs. Der lager windows en systemdiskett. Så kan du redigere autoexec.bat og config.sys slik at den starter cd'en. ellers så er det bare å kjøre cd'en etter du har brukt systemdisketten.
Avatar billede runar Nybegynder
18. november 1999 - 15:32 #13
eller hvis windows ikke starter, skaffe eventuelt en annen systemdiskett og legg inn driverene til cd-spilleren
Avatar billede stephansen Nybegynder
29. november 1999 - 13:57 #14
Jeg vil foreslå at du kigger på Microsofts hjemmeside. www.microsoft.com der kan du garanteret downloade alt dette
Avatar billede robotten Praktikant
08. august 2001 - 15:13 #15
Svaret er:

www.bootdisk.com

Og luk så det her spm ;)

/Robotten