Avatar billede lassemelbye Nybegynder
03. juni 2006 - 12:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Kamera skal jeg vælge

Står over for at skulle købe et digital kamera. Jeg tænker lidt på:
Canon Digital IXUS 65.
Jeg vil gerne have en anmeldelse af det?
Avatar billede mons73 Nybegynder
03. juni 2006 - 12:51 #1
Hvilket kamera du skal vælge kommer jo fuldstændigt an på hvad du skal bruge det til.
Hvert kamera sine fordele.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. juni 2006 - 12:51 #2
jeg har dette kamera, og jeg må sige at det er super godt:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp200/
(se andmeldelsen)
Avatar billede mons73 Nybegynder
03. juni 2006 - 13:00 #3
Har haft et 4 mp Sony cybershot, og det synes jeg havde tendens til at tage uskarpe billeder. Har nu et Olympus 6 mp, og det er faktisk ret godt, god optik og autofocus, og så tager det gode billeder selv meget tæt på.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. juni 2006 - 13:08 #4
4 mp sony.... lyder som et gammelt kamera.
6 mp Olympus.... lyder som et relativt nyt kamera.

Jeg tror ikke du skal sammenligne de to kameraer, da det ene er væsenligt nyere end det andet, og kan tage billeder i højere opløsning.

Det er næsten med 100% sikkerhed, at Olympus'en vil tage bedre billeder.

Anyway, har du set andmeldelsen af Sony'en ?
Kameraet får deres bedste "pris" "highly recomended" !

Grunden til at jeg valgte sony'en var:
- Det ser rigtig godt ud (kan også fås i sort)
- Har hele 7.2 Megapixel
- Har en stor, klar 2.0" skærm
- Kameraet er lynhurtigt, det hurtigste på markedet, til at starte op, og tage billeder
- Kameraet har et rigtig godt batteri, som holder 360 min. på en opladning
- Kameraet er let at navigere

osv. osv.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
03. juni 2006 - 15:07 #5
Når du skal have et kamera er der mange ting du skal tænke på..
Skal det være et DSLR eller bare et point-and-shoot kamera?
Har du nogle specielle krav mht. hastighed etc?

Personligt har jeg selv et Canon EOS Digital, altså en spejlrefleks. Dette bruger jeg til portrætfotos etc.
Derudover har jeg et FujiFilm F11 - et dejligt point-and-shoot kamera med en billedstørrelse på 6.3 megapixel, som faktisk tager ganske gode billeder. Det er ikke ret stort i sig selv, starter op og er klar på meget få sekunder.
Det har en stor dejlig skærm bagpå.

Nu har jeg set flere skrive "flere mpix giver bedre billeder" og dét er den største omgang hø at lykke ud. Jo flere megapixel jo større kan dit billed blive, men ikke nødvendigvis bedre kvalitetsmæssigt.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. juni 2006 - 16:13 #6
fhbzone:
Ved da godt at flere bare fordi man har et kamera der kan tage billeder i høj opløsning, betyder det ikke at det tager gode billeder.
Men jo højere opløsning, desto flere detaljer, og jo flere detaljer, desto bedre et billede!