Avatar billede fidusen Nybegynder
02. juni 2006 - 21:22 Der er 4 kommentarer

Skift harddisk i bærbar

Hej Eksperter

Jeg har netop investeret i en ny harddisk (Hitachi TravelStar) til min bærbare computer. Problemet er så opstået, at jeg ikke kan finde ud af at åbne selve computeren og få adgang til harddisken! Computeren er en Medion MD 96400, købt i Aldi for trekvart år siden.

Jeg har selvfølgelig skruet alle skruer ud af bunden og det er lykkedes mig at tage dvd-rom'en ud. Men nu er der ikke rigtig nogen oplagt vej frem.

Håber virkelig at der er nogle af jer, der har erfaring med at udskifte hardware i sådan en bærbar, da det ikke er så ligetil, som jeg havde troet.

mvh Johan
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2006 - 07:27 #1
Mit gæt er at du skal gennem keyboardet..... googler lidt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2006 - 07:33 #2
nix kan intet finde, men hvis den ikke gemmer sig under en klap i bunden og der ikke står noget i manualen (har du kikket i manualen) så er det ikke unormalt at man kan komme til hardwaren ved at pille keyboardet af.
Avatar billede fidusen Nybegynder
06. juni 2006 - 15:43 #3
Hej, undskyld svartiden. I manualen står der intet om udskiftning af harddiske eller bare åbning af selve computeren. Og jeg kan ikke rigtig komme igennem ved tastaturet som på en mac, desværre. Lader spørgsmålet stå og håber på at der kommer nogen fordi, der har erfaring med sådan en s*tens medion.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
18. oktober 2007 - 18:23 #4
Hej Jeg sidder lige nu med sådan en maskine som du også har. den vil desværre ikke tænde.

Har du fundet en manual på hvordan man skiller maskinen ad?

Jeg kan førsælle dig at Du skal skruge alle skruger i bunden ud, så åbner du maskiner så du kan se Keyboardet og vipper lidt kraftigt den plade af som touchpaden sidder på. hvis du starter med at løfte i venstre side med PCMCIA slottet så gidet det helt sig selv.