Avatar billede oso Nybegynder
02. juni 2006 - 18:20 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Cd med styresystem

Hejsa
Hvor skal jeg oprette dette spørgsmål?
Jeg mangler en cd der kan lægge styresystem X ind på flere forskellige pcére fordi de er blevet MEGET BRUGT på kort tid f.eks. Og skal "genoprettes". Samtidig skal cdén se hvilket ud af måske 10 mest brugte bundkort der er i pcén, (er der andet), så kan man på 10-15 minutter genoprette "alt"? Hvad mere skal der til?
Avatar billede oso Nybegynder
02. juni 2006 - 18:26 #1
Vil lige pointere at de her 60 point er for at give svaret på det rette sted til at oprette spørgsmålet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juni 2006 - 19:10 #2
Hvis jeg forstår dig ret, så er det et image du er ude i. Dette bruges f.eks. på skoler der vil kunne reetablerer en pc fra start på et frikvarter.

Et image kræver et image program f.eks. norton gost eller drive image pro.
Et image er specifikt til den type maskine deterlavet på, har maskinerne forskellige bundkort med forskellige chicpsæt så skal di have forskellig images og rulle ud
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. juni 2006 - 19:11 #3
Jeg plejer at bruge "Generelt IT - Andet", når jeg ikke lige kan finde et forum, der passer perfekt...
Avatar billede oso Nybegynder
02. juni 2006 - 19:25 #4
Jeg synes i skal have point begge to hvodan gør jeg det? Bufferzones 2 første linier passer lige på det at det skal bruges til. Og Uffesteenberg svarede direkte på svaret med passende forum.
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. juni 2006 - 19:40 #5
Du markerer bare begge svar ;-).. eller deler pointene som du synes
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2006 - 07:37 #6
Hvis styrresystemet X er Linux kan du bare køre det fra en Live CD, så restorer systemet, når maskinen genstartes.

Med hensyn til at se hvilket bundkort der er i, så er det nok bedst at ham der restorer maskinen bare ved hvilken CD han skal bruge, eller i tilfældet med Linux bare genstarter maskinen.
Avatar billede oso Nybegynder
03. juni 2006 - 17:21 #7
Jeg prøver Generelt-it-andet, og James t dk systemet er win-xxxx
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. oktober 2008 - 15:03 #8
windows PE