Avatar billede kourinsu Nybegynder
02. juni 2006 - 15:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stifinder/Denne computer langsom (Anti-virus?)

Hej

Jeg er ved at hjælpe nogen bekendte, med deres computer. Problemet er, at når de eksempelvis åbner biblioteker gennem stifinder, der inderholder store mængder filer og underbiblioteker, så tager de uforholdsmæssig lang tid. Altså ikke at åbne filerne, men bare at se dem.

Jeg har prøvet at lukke deres Kaspersky AV ned, hvilket hjælp ret meget. Nu er det jo svært at leve uden AV, så er der nogen, der kan gisne om, hvad problemet er? Kunne det evt. være fordi, AV-programmet scanner indholdet af biblioteket inden den åbner den?

Computeren er iøvrigt en 2,4 Ghz med 512 Mb ram. Harddisken er kun fyld 1/3 op.
Avatar billede korsg_ Nybegynder
02. juni 2006 - 15:43 #1
Kører de windows XP ?? og er det typisk billeder, og film den kører langsom ved?
Avatar billede kourinsu Nybegynder
02. juni 2006 - 16:36 #2
Ja, lige præcis :-) De kører XP og biblioteket, der giver størst problemer, er det, hvor de har losset fantasilioner af billeder af børnebørnene ind.
Avatar billede 7degreez Praktikant
02. juni 2006 - 16:41 #3
RAM ;)
Avatar billede 7degreez Praktikant
02. juni 2006 - 16:41 #4
FLERE RAM... hehe
Avatar billede gratis Nybegynder
02. juni 2006 - 16:48 #5
Avatar billede kourinsu Nybegynder
02. juni 2006 - 16:55 #6
Gratis: Problemet er ikke avi-filer, men i højere grad store mængder underbiblioteker og billedfiler. Korsg_ du lyder til at ligge inde med information, der kunne hjælpe :-) Hvad tror du? Også RAM?
Avatar billede 7degreez Praktikant
02. juni 2006 - 17:34 #7
100% er ram eller kan du opdele dem i endnu flere undermapper ;)
Avatar billede korsg_ Nybegynder
03. juni 2006 - 15:17 #8
Har måske en løsning :P

Åben Egenskaber for den pågældene mappe og gå ind under fanen tilpas.

Derinde under "Hvilken type mappe vil du have?", skal du vælge "Billeder(bedst til mange filer)..

Det skulle umidelbart være den bedste i din situation, men prøv også nogle af de andre.. =)
Avatar billede kourinsu Nybegynder
03. juni 2006 - 15:33 #9
Coolio. Jeg vender lige tilbage, når jeg har prøvet de forskellige råd. Så deler jeg point ud der... ved godt, det kun er 15 point det drejer som om, men ret skal jo være ret :-)