hmm - jeg tror ikke der er den helt store forskel. Se efter en forhandler som har renomeet i orden. Altså ikke en af de helt små butikker. De lukker bare hver gang der er problemer.
Sørg for at det er en halvstor forretning som ikke sådan lige lukker.
Der er altdi risiko forbundet med køb over internettet - husk at vurdere det i forhold til prisen. Hvis du har forstand på det så går det nok.
/md
Synes godt om
Slettet bruger
09. maj 2001 - 09:47#6
Der gælder de samme regler for reklamation som i normale butikker. Dog skal du være opmærksom på at der er forskel på garanti og reklamationsret.
Garanti er en service som butikken stiller til rådighed, og som er væsentligt bedre end en reklamationsret. Garanti er ikke noget du kan kræve.
Reklamationsret har man altid, og du har ret til at reklamere 1 år efter leveringsdatoen, altså den dag du får pakken af posten.
Du skal også være opmærksom på at du faktisk er bedre stillet med hensyn til returret end i alm. forretninger. *S*
Good luck!
PS. Jeg har gode erfaringer med både midtdata og prc-data.
12 måneders fuld returret i henhold til købeloven - det SKAL de gøre uanset hvad. Desværre kan man ikke kræve returret af et firma hvis det er lukket...
Fuld returret så kan du bytte lige meget hvad! Selv om det ikke er i stykker, har du ret til at fådet byttet! Reklamationsret er hvis dit produkt går i stykker har du ret til at få det byttet hvis der ikke er gået mere end et åt :-)
retur = hvis den ikke virker eller er beskadiget. reklamation = hvis den ikke virker efter hensigten og du blev utilfreds af den ene eller den anden grund.
Fuld retturret = så har du ret til at få returneret din vare hvis du er utilfreds. Reklamation = så kan du få byttet den når eller hvis der er en fejl. Det er vist nok lovpligtigt i 12 måneder. Altså en fabrikationsfejl af en eller adnen art.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.