Avatar billede korte_bukser Nybegynder
09. maj 2001 - 09:41 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Køb af computer

Er der nogen af jer eksperten som har erfaringer med at gode/dårlige køb over nettet.

Jeg skal købe en computer, og tror det bliver over nettet. Jeg leder efter en forhandler som både er pålidelig og har rimelige priser.

Er der nogen som kan give mig et godt råd til en god forhandler.

Er der lovmæssig garanti på hvis computeren ikke virker?
Avatar billede kapla Nybegynder
09. maj 2001 - 09:42 #1
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 09:43 #2
Jeg kan varmt anbefale www.midtdata.dk, de er måske ikke de billigste, men servicen er helt i top!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. maj 2001 - 09:45 #3
jeg kan anbefale http://x-data.dk/
servicen er i top, god behandling og de ved hvad de snakker om og varerne bliver leveret hutigt!
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
09. maj 2001 - 09:47 #4
Hvad med garanti?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 09:47 #5
hmm - jeg tror ikke der er den helt store forskel. Se efter en forhandler som har renomeet i orden. Altså ikke en af de helt små butikker. De lukker bare hver gang der er problemer.

Sørg for at det er en halvstor forretning som ikke sådan lige lukker.

Der er altdi risiko forbundet med køb over internettet - husk at vurdere det i forhold til prisen. Hvis du har forstand på det så går det nok.

/md
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2001 - 09:47 #6
Der gælder de samme regler for reklamation som i normale butikker. Dog skal du være opmærksom på at der er forskel på garanti og reklamationsret.

Garanti er en service som butikken stiller til rådighed, og som er væsentligt bedre end en reklamationsret. Garanti er ikke noget du kan kræve.

Reklamationsret har man altid, og du har ret til at reklamere 1 år efter leveringsdatoen, altså den dag du får pakken af posten.

Du skal også være opmærksom på at du faktisk er bedre stillet med hensyn til returret end i alm. forretninger. *S*

Good luck!

PS. Jeg har gode erfaringer med både midtdata og prc-data.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 09:50 #7
12 måneders fuld returret i henhold til købeloven - det SKAL de gøre uanset hvad. Desværre kan man ikke kræve returret af et firma hvis det er lukket...
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
09. maj 2001 - 09:54 #8
Midtdata ser okay ud. ER der en stor butik? Der er vel ikke en reel mulighed for at den lukker..
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 09:55 #9
morten:> Man har da ikke 12 måneders fuld returret! Du har 14 dage mener jeg!
Du har et års reklamationsret som el_barto skriver!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 09:56 #10
Midtdata lukker ingen steder! De har en stor butik i viborg, samtidigt med at de er en internetbutik!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. maj 2001 - 09:56 #11
jdaugaard>>korrekt!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 09:57 #12
-> ups - ja det er nok rigtigt...
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
09. maj 2001 - 09:58 #13
Hvad er forskellen på \"reklamationsret\" og og \"retursret\"?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 09:58 #14
Det jeg mente var bare at vis man modtager varen og den er beskadiget så kan man få en ny inden for et år - (eller 14 dage)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 09:59 #15
Fuld returret så kan du bytte lige meget hvad! Selv om det ikke er i stykker, har du ret til at fådet byttet!
Reklamationsret er hvis dit produkt går i stykker har du ret til at få det byttet hvis der ikke er gået mere end et åt :-)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 10:00 #16
retur = hvis den ikke virker eller er beskadiget.
reklamation = hvis den ikke virker efter hensigten og du blev utilfreds af den ene eller den anden grund.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 10:00 #17
Hey! Så har jeg alligevel lært lidt på handelsskolen :-)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 10:01 #18
vi er uenige - lad daugaard styre det show - jeg gider ikke diskutere...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 10:01 #19
morten:> Der er ingen der siger at jeg har ret :-)
Jeg mener bare at der så\'n...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 10:03 #20
Ok

Fuld retturret = så har du ret til at få returneret din vare hvis du er utilfreds.
Reklamation = så kan du få byttet den når eller hvis der er en fejl. Det er vist nok lovpligtigt i 12 måneder. Altså en fabrikationsfejl af en eller adnen art.

og det er jeg HELT sikker på.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. maj 2001 - 10:04 #21
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 10:05 #22
Hmm... var det ikke også det jeg skrev??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. maj 2001 - 10:05 #23
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 10:09 #24
hmm - jo, måske... Jeg stod tidligt op idag ;-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. maj 2001 - 10:11 #25
Godt nok... bare vi er enige!