Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juni 2006 - 14:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg et godt CMS system

Jeg skal købe et jeg selv bruger.. altså ikke noget med 299.- om mdr. osv..

Det må koste op til 999.-

er der nogle der har gode erfaringer de vil dele ?
Avatar billede saucer Nybegynder
02. juni 2006 - 14:44 #1
Jeg tror ikke at du vil kunne få et cms til disse penge som er bygget til salg. Men du kan nok finde nogle gratis cms på nettet ..

http://www.mamboserver.com/
http://typo3.com/
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juni 2006 - 14:45 #2
det er ikke til salg det er bare til en alm hjemmeside :-)
Avatar billede whyme Nybegynder
02. juni 2006 - 15:02 #3
Tror du bliver nød til at sætte det op selv, det er den billigste løsning.

Skriv evt. til daniel.chr@gmail.com hvis du har lyst til at modtage en færdig løsning som kan være klar på et par dage, som dog koster nogen penge. Men skriv hvis interesseret ;)
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juni 2006 - 15:36 #4
jamen jeg kan også godt sætte det op.. jeg gider bare ikke kode et system selv..

jeg vil gerne købe et cms og selv sætte det op :-)
Avatar billede saucer Nybegynder
02. juni 2006 - 15:44 #5
l_otto >> Nu tænker jeg ikke på vidersalg men normalt laver man en cms så man kan sælge den på mrd basis, efter at det ellers vil være alt for dyrt at sælge.

Jeg har selv et cms som jeg har lavet og ind til nu har jeg brugt flere måneder på at kode diverse moduler og instillinger og den gider jeg ikke sælge til 2 arbejds timer efter at en normal freelancer løn er på 450kr timen og op efter. så 999 dækker langt fra  nok.

Der for vil din eneste løsning være at finde en opensorce cms som du kan sætte op.
Avatar billede whyme Nybegynder
02. juni 2006 - 15:47 #6
enig med saucer.

I_otto: hvis du vælger eks Typo3 ved jeg at www.csg.dk understøtter dette system.

Ellers tror jeg at typo3, mamboserver, er nok de bedste som umiddelbart er på markedet pt. af de "open source" slags...
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juni 2006 - 16:01 #7
med mamboserver ligger dataerne så hos dem ?
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
02. juni 2006 - 16:07 #8
Mambo koster penge nu om dage, men nogle har lavet Joomla baseret på de open source rester af mambo, hvilket dog er fuld af licencsbrud.

Hvis du skal bruge et CM System må du hellere definere hvilke features du skal bruge, og så kan vi prøve at finde et.

www.opensourcecms.com har en liste over dem alle, med features etc. Personligt kan jeg godt lide Drupal, selvom jeg synes alle systemer på markedet er noget skrammelkode.
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juni 2006 - 21:47 #9
det skulle helst være asp med mysql eller access...
Avatar billede miss-g Seniormester
29. juni 2006 - 02:28 #10
Avatar billede l_otto Nybegynder
29. juni 2006 - 08:44 #11
tak jeg valgte dimac.com