Avatar billede tumben Novice
01. juni 2006 - 22:50 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

emailtjek ..konto

Hej
jeg sidder og laver en maskine for en bekendt...ved opsætning af hans mail...skal jeg jo teste kontoen...og det virker ikke...
indgående vip.cybercity.dk og udgående vip.cybercity.dk.

Det ER VEL FORDI fordi jeg tester den på MIN forbindelse ..som er en TDC forbindelse  (som jo bruger asmtp.mail.dk hvis jeg skal sende mail
hans indgående er ok..men jeg kan ikke få den til at sende ....m.m jeg bruger asmtp.mail.dk  istedet for vip.cybercity.dk.

for det ER vel vip.cybercity.dk på udgående .....ikke.jeg kan ihverttilfælde ikke finde andet på deres homepage
(medarbejderbredbånd mener jeg det er)
Avatar billede mons73 Nybegynder
01. juni 2006 - 23:04 #1
Såvidt jeg ved, har du ikke adgang til at bruge den udgående mailserver fra en tdc-forbindelse, men kun fra en cybercityforbindelse.
Avatar billede jassb Nybegynder
01. juni 2006 - 23:42 #2
Det er fordi at hvis du sidder på en TDC forbindelse skal din udgående post server være derfra altså: asmtp.mail.dk er den rigtige udgående post server for dig. Den indgående skal være fra cybercity og er: vip.cybercity.dk
Håber det var svar nok
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juni 2006 - 04:26 #3
Jeg har også en TDC forbindelse og samtidig en Cybercity konto.
Det er sat op i Outlook Express på følgende måde: (Og det virker!)

Indgående post (POP3) = vip.cybercity.dk
Udgående post (SMTP) = asmtp.mail.dk

Kontonavn og adgangskode fra CiberCity

Flueben i "Min server kræver godkendelse"
Klik på "Indstillinger"
Prik i "Log på med disse indstillinger"

Kontonavn og adgangskode fra TDC

Når din bekendt så får maskinen hjem, skal Udgående post (SMTP) ændres til vip.cybercity.dk og fluebenet i "Min server kræver godkendelse" fjernes igen.

Så er jeg sikker på det spiller.  :-)
Avatar billede tumben Novice
02. juni 2006 - 13:08 #4
ok..dvs vi er altså enige ;-)
svar lige ..så må I dele :(
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juni 2006 - 17:38 #5
Okay, svar kommer her.  :-)
Avatar billede jassb Nybegynder
03. juni 2006 - 22:28 #6
Yes. Her er mit svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juli 2006 - 12:42 #7
Ku det bruges?
Avatar billede tumben Novice
13. september 2006 - 16:03 #8
undskyld at jeg er så langsom...tak
Avatar billede jassb Nybegynder
13. september 2006 - 20:16 #9
Det er i orden. :-)

mvh
jassb