Avatar billede snutling Nybegynder
01. juni 2006 - 18:48 Der er 17 kommentarer

Besked: et netværkskabel er ikke tilsluttet

Ja, denne besked får jeg mange gang selvom kablerne er tilsluttet.
Jeg har et kabel-internet.
Det er sat til et modem der er sat til en router, hvorefter en stationær pcer er sat til med kabler, samt en bærbar som er på trådløs.

Det er den stationær computer der er problemer med.
Jeg får mange gange en besked nede ved uret at et netværkskabel ikke er tilsluttet. Beskeden vises kun lige kort, men det resultere i at jeg bliver logget af bl.a. messenger. Det er også et problem hvis jeg har åben min netbank, eller er igang med andre ting, hvor forbindelsen skal være der hele tiden.

Jeg har prøvet at skifte mellem de forskellige porte i routerne, samt sætte nogle andre kabler i.
det virker som om det hjælper lige kort, men så kommer problemet igen.. Det er meget forskellige hvor ofte jeg ryger af.. Det kan være fra 1-2 gange om dagen, eller 14 gange på en time ( jeg talte dem )

Problemet opstod næsten samtidligt med at routeren blev sat til.
Jeg har så fået routeren ombyttet, men stadigvæk problemer.

Jeg vil gerne om der er nogle der evt. ved hvor problemet er..

Jeg tvivler lidt på at det er routeren, fordi det nu er den 2. jeg har med problemet.
Jeg har ikke haft mulighed for at tjekke om der er et problem hvis bare modemet er sluttet til, fordi jeg så skal ringe til min udbyder og få dem til at genopkoble mig.

Jeg har nu prøvet flere forskellige kabler, 2 forskellige router, og aner ikke længere hvor jeg skal lede efter problemet henne af..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2006 - 19:09 #1
- Opdater driveren til dit netkort!
- Bliver routeren mere stabil, hvis du kort fjerner strømmen?
- Hvilken Router er det?
Avatar billede snutling Nybegynder
01. juni 2006 - 20:26 #2
Jeg har installeret en driver jeg har fundet på producentens hjemmeside.

Jeg kan desværre ikke slukke for routeren, da jeg så ikke kan komme på nettet længere.
Det er noget med at den ikke kan finde ud af at bede om en ip-adresse ( fortalt de hos dansk kabletv )
Det er en planet wrt-410
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2006 - 21:26 #3
Du skal bare slukke routeren i 10 seuknder det er det der ligger i "hvis du KORT fjerner strømmen"
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2006 - 22:26 #4
Hvis du går i start > kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter.

Nederst står der Rettigheden opnået, og efterfølgende Rettigheden udløber. Hvilken dato og tid står der ud for det sidste ?
Avatar billede snutling Nybegynder
01. juni 2006 - 22:37 #5
Jeg vil lige prøve imorgen prøve at slukke kort for routeren.

Ang. ip'en, står der følgende:

Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 1. juni 2006 18:01:23
Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 8. juni 2006 18:01:23

Jeg synes ellers det var mere stabilt efter at have installeret en driver til netværkskortet, men jeg har lige fået meddelsen: et netværkskabel er ikke tisluttet 3 gange :-(
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juni 2006 - 02:20 #6
Det ser jo godt nok ud.

Prøv en ping, det gør du i samme vindue, som du skrev ipconfig i.

Først ping 127.0.0.1

Så pinger kortet sig selv, og hvis den ikke får timeout, så prøver du at pinge din standart gateway. Den finder du i ipconfig /all.
Du anvender samme recept som det første ping.
Standart gateway er din router, og der burde den heller ikke få timeout. Dette kan muligvis lokalisere hvor det er det kikser.

Hvis du ikke får timeout på nogen af disse pings, og den stadig melder intet kabel, så kan du prøve med disse fixes: http://www.it-knowlegde.dk/mistet_forbindelse.html

Hvis WinSock-XP-Fix og LSPFix ikke løser problemet, så sig lige til, for så har jeg et par andre tricks du kan prøve.
Jeg vil selvfølgelig gerne vide reaktionen på de ting du prøver.
Avatar billede snutling Nybegynder
02. juni 2006 - 15:49 #7
Jeg har prøvet en ping.
Den sendte 4 pakker afsted og alle 4 kom retur igen, så det virkede ikke som om der var nogle problemer der.

Jeg har så prøver Winsock-xp-fix, og vil nu afvente for at de om beskeden om det "ikke tilsluttede kabel" popper op..

Jeg vender tilbage senere.
Avatar billede snutling Nybegynder
03. juni 2006 - 10:55 #8
Virkede ikke, fik for 10 minutter siden beskeden: et netværkskabel er ikke tilsluttet"

Har så prøvet LSPfix, men det resultalt at jeg slet ikke kunne komme på.
Har derefter gendannet.
Så er der andre muligheder jeg kan prøve ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2006 - 10:59 #9
Du har et potentielt dårligt netkort.
Avatar billede snutling Nybegynder
03. juni 2006 - 20:35 #10
Det netværkskort jeg bruger til min lan-forbindelse er et realtek RTL-8139/810X family fast ethernet NIC. I enhedshåndteringen siger den at denne enhed virker korrekt.

Derudover er der 2 andre ( hvad jeg tror må være netværkskort): et 1394 netværkskort og et creatix 802.11g adapter. ( det kan jeg se under enhedshåndtering )

Jeg har så forsøgt at skifte det kort min internet forbindelse bruger til at oprette forbindelse, men det kan jeg ikke.
Under netværksforbindelser, har jeg 3 forbindelser ( et for hvert kort )
Jeg har prøvet at deaktivere LAN-forbindelsen, og så aktivere 1394-forbindelsen, men det virker ikke. Jeg kan så ikke komme på nettet.
Den anden forbindelse er en trådløs forbindelse, og selvom routeren har trådløs forbindelse og en bærbar er koblet på som trådløs, kan jeg ikke finde et tilgængeligt trådløs net i nærheden.

Jeg tænker lige, hvis det er kortet det er galt med.
Det må da være muligt at benyttet et af de andre kort, men lige hvordan jeg får fortalt den at den skal benyttet et andet kort, ved jeg ikke.
Jeg kan ikke slette nogle af forbindelserne, og hvis jeg prøver at oprettet en ny forbindelsen, får jeg en besked om at sådan en forbindelse allerede er oprettet og klar til brug.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juni 2006 - 15:03 #11
1394-forbindelsen er en firewire forbindelse, og den forstår din router ikke.

Du laver en ipconfig, og ud for det netkort som du anvender til interrrnettet, kan du se hvilken gateway den anvender (start > kør skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig og tryk enter).

Næste gang den skriver "ikke tilsluttede kabel", så pinger du den IP adresse som din gateway (som er din router) har, og det skulle gerne give nogenlunde samme resultat som da du pingede netkortet.

Hvis den ikke kan pinge gateway, er problemet højst sandsynlig kablet eller router.

For at indkredse problemet kan du prøve med en reset af TCP/IP stacken. Du skal vide, at visse programmer som Norton internet security, måske skal geninstalleres efterfølgende, bare så du er advaret.
http://support.microsoft.com/kb/299357/

Hvis dette ikke løser problemet, kan det næsten kun være kablet eller routeren der brokker.

Du kan finde flere resourcer her: http://support.microsoft.com/kb/314067/
Avatar billede snutling Nybegynder
06. juni 2006 - 16:41 #12
Jeg kan ikke nå at pinge noget som helst, før beskeden er væk igen.
Den kommer kun lige kortvarigt, men det er nok til at jeg mister forbindelsen.
Jeg kan allerhøjest nå at trykke på besked, hvor jeg så ryger ind i mine indstillinger for forbindelser, men på det tidspunkt har jeg forbindelse igen.

Ang. reset af TCP/IP stacken: Det forstår jeg ikke meget af, men kan muligvis prøve det senere.
Imorgen har jeg tænkt mig at koble routeren fra.. Det kræver godt nok at jeg skal gegopkobles hos min udbyder, men så må de sende mig et girokort, hvis de synes jeg spilder deres tid.
Jeg håber derved at kunne tjekke om der så stadigvæk er problemer.
Er der det, må problemet jo være min egen computer, og er der ingen problemer, ja, så er det jo enten routeren, kablerne eller indstillingerne til routeren det er galt med.. Så må jeg tage den derfra.

Jeg vender tilbage..
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. juni 2006 - 01:59 #13
Hvis du orker, så kan du resette routeren, og så sætte den op igen, også til trådløs. Der er en lille resetknap på bagsiden, der hvor LAN stikkene er, den skal du holde inde i 10 - 15 sekunder mens der er strøm til routeren.
Avatar billede snutling Nybegynder
07. juni 2006 - 08:41 #14
Den er sat op til trådløs, det er bare min computer der ikke kan finde ud af at finde nettet.
Jeg har en bærbar der er koblet på det trådløse system, og den virker fint. Den bærbar mister faktsisk aldrig forbindelsen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. juni 2006 - 14:19 #15
Det jeg mente er, hvis du resetter routeren, så skal du sætte den op igen, også den trådløse del med SSID og evt. sikkerhed/kryptering.
En reset sætter routeren i samme stand, som dengang du modtog den.
Avatar billede snutling Nybegynder
18. juni 2009 - 23:55 #16
Jeg burde vel komme med en forklaring på problemet.
Vi fandt nemlig ud af det tilsidste.

Vores internet-forbindelse blev tappet af en nabo der trak tunge ting ned.
Med det resultat at han til tider tog hele vores forbindelse - eller så meget at min computer ikke synes den havde nok.
Heldigvis besluttede han sig for at finde andre at tappe fra, og vores forbindelse der IKKE var sikker, blev gjort meget meget sikker.

Ingen problemer siden hen.
Sorry for den meget meget langsomme opdatering, men tænkte at der måske var nogle der engang ville sætte pris på en løsning.
Tak for den hjælp jeg fik, og for den tid i brugte på det.
Jeg sender point afsted til jer.
Avatar billede snutling Nybegynder
18. juni 2009 - 23:59 #17
Mangler et svar for at sende point, så hvis i læser dette, så smid lige et svar.
Ellers må jeg ud og finde jer.