Avatar billede finito Nybegynder
09. maj 2001 - 08:22 Der er 23 kommentarer

Autogem i Excel, andre end microsoft egne

Problem: Excel gemmer ikke mine data i excel automatisk selvom jeg har sat autogem til hver 5 min. Jeg ved der findes andre programmer som kan løse opgaven, men hvor finder jeg dem. programmet skal kunne køre under NT.40 og office97 Stand/pro.
Avatar billede janvogt Praktikant
09. maj 2001 - 08:29 #1
Du hár altså installeret den add-in som hedder \"Autogem\"?
Avatar billede finito Nybegynder
09. maj 2001 - 08:37 #2
Ja, men det virker bare ikke optimalt.
Derfor ville jeg gerne have et andet program, der kunne udføre det samme, eventuelt via en macro.
09. maj 2001 - 09:03 #3
Jeg er med på en lytter, hvis du skulle finde andre metoder end add-in\'et AutoGem.
Avatar billede janvogt Praktikant
09. maj 2001 - 09:31 #4
Jeg har vænnet mig til at trykke på \"Gem\" ikonet når det er passende. Hvis man bruger autogem risikerer man at få gemt på et uheldigt tidspunkt.

Men selvfølgelig kan der laves noget VBA-kode, som kører en given procedure f.eks. hvert 5. minut.
09. maj 2001 - 09:40 #5
jan>>
jeg vil fraråde noget kode, som skal køre hvert 5 min. fordi, at hvis det skal kunne lade sig gøre, så skal kode køre fra dokumentet startes. Det vil sige, at koden kører hele tiden, og skal manuelt stoppes inden regnearket kan lukkes ned.
Avatar billede finito Nybegynder
09. maj 2001 - 09:45 #6
Jeg ved at der tidligere er lavet en kode, der ligner autogem. Den burde ligge i sysfunc under \"bibltek\" i office mappen efter hvad jeg kan huske. Men jeg kan ikke finde den kode nogen steder. Har nogen kendskab til dette ??
Avatar billede janvogt Praktikant
09. maj 2001 - 09:46 #7
Man kunne vel lægge stop-koden i \"Close\"-eventet?
09. maj 2001 - 09:50 #8
Måske!
Avatar billede janvogt Praktikant
09. maj 2001 - 09:59 #9
>>> flemming
Selvfølgelig kan man lægge den i Auto_Close eller Workbook_BeforeClose eventet!

>>> finito
Jeg har en version af autosave liggende (add-in) som virker ganske udmærket i min Excel97.
Hvis du er interesseret så send en mail til jan_vogt_hansen@hotmail.com eller opgiv mail en mailadresse.
Avatar billede finito Nybegynder
09. maj 2001 - 10:04 #10
>>>> Jan.
Jeg har forsøgt at lægge en ny version af autosave ind (add-in), men det hjalp ikke. Jeg er har også forsøgt at lægge en nyere version af hele office ind. Hjalp heller ikke.
SR1 + 2 er også forsøgt. ingen ændring.
Flere gode ideer ???
Avatar billede janvogt Praktikant
09. maj 2001 - 10:09 #11
Ja, prøv min version!
Avatar billede finito Nybegynder
09. maj 2001 - 10:11 #12
>>>> Janvogt
Jamen så prøver vi da.
Men er det ensbetydende med, at du ikke kender til andre \"små\" programmer, som kan løse opgaven ??

mail adresse du kan bruge er:
hra92@hotmail.com

Avatar billede janvogt Praktikant
09. maj 2001 - 10:19 #13
Jeg overvejede at lave min egen version, men den virker fint den jeg har. Derfor har jeg aldrig overvejet andre løsninger.
Avatar billede janvogt Praktikant
09. maj 2001 - 10:29 #14
Version sendt.
Avatar billede finito Nybegynder
09. maj 2001 - 11:02 #15
>>>> Janvogt.
Ok. Jeg prøver den lige. Foreløbig tak for hjælpen. Foreløbigt.....
Avatar billede janvogt Praktikant
09. maj 2001 - 11:23 #16
Jeg kan se du har afvist mit svar.
Kan du ikke lade svaret stå indtil du er sikker på det ikke kan bruges?
Hvis svaret kan bruges skal du nemlig bruge et ikke-afvist svar til at acceptere og afslutte spørgsmålet.
Hvis så alle svar et afvist er der ikke noget at acceptere.
Avatar billede johs_j Novice
09. maj 2001 - 22:31 #17
Jeg ved ikke rigtig hvad det er du forventer at Autogem skal gøer for dig. Men altså - den gør det at den gemmer en kopi som bliver slettet når du forlader Excel. Hvis derimod at strømmen forsvinder eller din pc kører fast medens du arbejder, så vil backuppen være der næste gang du starter Excel. Word virker på samme måde.

mvh
Johs. J.
Avatar billede finito Nybegynder
10. maj 2001 - 07:54 #18
>>>Johs_j
Jeg er klar over hvordan autosave virker, eller rettere burde virker. Det problem jeg har skitseret her, er desværres det, at autosave ikke altid virker. Det er derfor jeg har efterlyst en anden løsning, udover at trykke på gem hele tiden.

>>>JanVogt
Desværre det virker ikke optimalt stadigvæk.

mvh. Finito
Avatar billede janvogt Praktikant
10. maj 2001 - 21:13 #19
Jeg forstår ikke rigtigt, hvad du mener når du skriver det ikke fungerer \"optimalt\". Enten virker det eller også virker det ikke!

Har du tjekket om du får et ekstra menupunkt under \"Funktioner\" som hedder \"Autosave\", hvor du kan ændre backuptiden og slå funktionen til/fra? Det virker helt fortrinligt her hos mig.

Lige en rettelse:
De autosave funktioner jeg har set gemmer alle fysisk filen på samme måde som \"Gem\". De nøjes ikke med at gemme en kopi, som så bliver slettet når du lukker Excel.
30. maj 2001 - 14:59 #20
lykkedes det ?
Avatar billede finito Nybegynder
30. maj 2001 - 15:14 #21
Nej. Add-in\'et fungere desværre ikke altid.
Verdenen er ikke altid sort og hvid.
Det lader til, at hvis der er visse makroer involveret, fungere det ikke. Men på et \"standard\" regneark fungere det fint.
Så jeg leder stadigvæk efter en anden løsning, en lille program stump eller lignende.
Makroerne jeg referere til, at visse Lopslag og faste beregninger fra diverse celler.

Så derfor afviser jeg også alle svar indtil videre, indtil der er nogen som har det lille program jeg leder efter.
30. maj 2001 - 15:26 #22
jan/finito - den udgave, som jan har sendt er det et ekstra tilføjelsesprogram - altså en .xla fil - hvis det er tilfældet, kan en af jer så ikke sende den til mig flemse@post3.tele.dk - måske vi kan lave lidt om.
17. juni 2001 - 14:06 #23
Er vi \"finito\" ??