Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 09:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kildisk hvordan laver jeg den

Efter at har ved prøvet mig frem med diverse linuxprogrammer, lagde en af dem sig på et forkert drev og mit C-drev med Win blev halveret. Desuden er der kommet en lille fejl ved startuo, jeg  ved vil irritere mig hver gang jeg tænder computeren, Så jeg føler det er tiden til at lave en killdisk Men hvorda gør jeg det Jeg har xp Pro med sp2 installeret.
Avatar billede nva Praktikant
01. juni 2006 - 09:23 #1
Download den her og følg deres instrukser http://www.killdisk.com/
Avatar billede nva Praktikant
01. juni 2006 - 09:24 #2
Her er det direkte link til gratis versionen http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede nva Praktikant
01. juni 2006 - 09:25 #3
Skulle være et svar.
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 09:32 #4
Der er jo kommet rod i partionerne og derfor er mit spørgsmål også om du ved den vil slette den zone der hedder Aconic secure zone

http://img158.imageshack.us/img158/7905/partioner8em.png
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 09:38 #5
http://www.helgec.dk/bootcd.html

Er det ikke den samme her på dansk eller der den kun til Linux
Avatar billede nva Praktikant
01. juni 2006 - 11:47 #6
Killdisk sletter mig bekendt HELE harddisken. Jeg kender ikke helgec's så jeg vil kun henvise til den originale. Hvis du altså har noget på harddisken du ikke ønsker slettet skal du ikke bruge killdisk.
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 12:07 #7
Skal jeg downloade alle  eller kun den bootdisk
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 12:14 #8
hvis jeg sætter bootdiskket i vil den slet ikke boote, men beder bare om at jeg skal fjerne disken

Jeg kan blive nødt til at fjerne alt på disken
Avatar billede xy Nybegynder
01. juni 2006 - 12:44 #9
Jeg skriver nu fra min søns computer. Efter at have prøvet at genskabe fra Acronic home image vil min egen ikke starte op. Så jeg bliver nøde til at køre Linus ind en gang til for at komme ind.
Avatar billede nva Praktikant
01. juni 2006 - 12:48 #10
Du skal enten downloade en bootable til floppy eller en bootable til CD - du behøver ikke at hente begge. Hvis du har en floppy folger du bare instrukserne op siden for floppy-downloaden. Men som sagt vil ALT på harddisken blive slettet når du booter på floppyen og kører programmet. Husk at floppy skal stå i bios som første boot-device hvis det er den du vælger.
Avatar billede nva Praktikant
01. juni 2006 - 12:53 #11
Og det er altså denne side jeg taler om http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede nva Praktikant
01. juni 2006 - 15:39 #12
Så lægger jeg squ et svar
( http://www.eksperten.dk/spm/713160 ??? )
Avatar billede nva Praktikant
02. juni 2006 - 07:51 #13
Du beder om at få at vide hvordan du laver en killdisk og det fik du at vide :-(
Avatar billede xy Nybegynder
02. juni 2006 - 08:26 #14
Det var også det jeg helst ville. Min harddisk trænger til den helt store rengøring. Det virkede bare ikke på min maskine, af en eller anden mystik grund. Hvis det var din løsning var det ikke til 60 point. Mange andre sendte mig samme løsnig. Da det ikke virkede, sendte jeg det videre til Linuxfolkene
Avatar billede nva Praktikant
02. juni 2006 - 08:40 #15
Det var jo ikke mig der udlovede 60 point for at få at vide hvordan man laver en killdisk. Hvis floppyen laves som beskrevet i linket virker den på alle maskiner og har intet at gøre med hvilket operativsystem du ellers benytter. Men ligemeget - livet går videre ;-)
Avatar billede xy Nybegynder
02. juni 2006 - 08:48 #16
Jeg bebrejder ikke dig noget, og siger tak for forsøget. Jeg tror selv der er noget i vejen med mit diskettedrev, men ved det ikke. Dt bliver næsten aldrig brugt mere
Avatar billede xy Nybegynder
11. juni 2006 - 14:46 #17
svar for at spørgsmålet kan blive lukket
Avatar billede xy Nybegynder
11. juni 2006 - 14:46 #18
gfdgdgdfgd