Avatar billede mortendreng Nybegynder
01. juni 2006 - 03:11 Der er 1 kommentar

problemer med at komme på nettet efter angreb - DNS-forvirring

Hej

Jeg har en computer som har været på nettet med Clearwire i et halvt år uden problemer. Pludselig den anden dag virkede nettet ikke mere. Efter opringning til support, viser det sig at maskinen faktisk er på nettet. Jeg kan pinge IP-numre, men ikke www-adresser.

Skriver jeg Googles IP-nr i browseren virker det, men skriver jeg www.google.dk kommer jeg ingen vegne.

Clearwire mener at det er noget spyware der gør det.

NU har jeg så sat en gammel computer på samme forbindelse og internettet virkede fint på den. Så langt så godt. Men nu efter et døgn har den computer samme problem.

Den kan ikke "oversætte" www-adresser til IP-numre og jeg kan ingenting på nettet.

Hvad kan det skyldes...er det en kendt virus/spyware der laver den slags narrestreger?

Mange point for hurtigt svar der hjælper mig videre :-)
Avatar billede nva Praktikant
01. juni 2006 - 07:52 #1
Du kan jo prøve at følge denne artikel, så vi kan se om din pc er ren eller ej http://www.eksperten.dk/artikler/954 - ikke mig der følger op.