Avatar billede pongman Nybegynder
01. juni 2006 - 00:31 Der er 2 kommentarer

Webservice giver xml fejl

Jeg har lavet en simpel webservice, har faktisk ikke ændret noget.
Oprettet virtual dir under IIS (Test, c:\Test) og vælger 'publish webservice'i VS.net og vælger derefter c:\test som dir.
Jeg prøver herefter http://localhost/Test/Service.asmx , men jeg får fejlen:

XML tolkningsfejl: ikke korrekt dannet adresse: http://localhost/Test/Service.asmx linjenummer 1, kolonne 2:<%@ WebService Language="C#" CodeBehind="~/App_Code/Service.cs" Class="Service" %>
-^

i firefox og en lign fejl i IE.

Jeg har intet ændret i koden som VS.net selv laver (grunden til dette er at jeg har siddet og roddet med nogle ander webservices der gav samme fejl, så prøvede helt fra bunden).

Spørgsmålet er vel egentlig hvorfor får jeg denne fejl ? og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det ?
Avatar billede pongman Nybegynder
01. juni 2006 - 12:24 #1
Fik løst problemet.

Man må åbenbart ikke installeret IIS efter .net framework, så man skal bare 'repair' framework så virker det.
Avatar billede tuxic Nybegynder
02. juni 2006 - 22:44 #2
alternativt kan man køre programmet

%windows%\Microsoft.NET\framework\%version%\aspnet_regiis -i