Avatar billede stoiss Nybegynder
31. maj 2006 - 22:18 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Ny bærbar

Hejsa ..! jeg skal ud og kigge på ny bærbar, og er lidt vil med appel, men anner ikke hva pris klasse de ligger i.

Hvad kan i ellers forslå af mærker? Den skal bruges som hjemme computer, ikke køre nogen vilde spil, men vise film må den gerne kunne!

Hvad vil i forslå? :)
Avatar billede stoiss Nybegynder
31. maj 2006 - 22:48 #1
apple .. any way :)
Avatar billede espersen Novice
31. maj 2006 - 22:51 #2
kig forbi www.laptopworld.dk - bl.a. tjek køberguiden + seneste anmeldelser ,o)

Hvis du har krav til støjniveau og batteritid så se efter Centrino-baserede modeller.
De koster p.t fra 7.200 til +
husk at du får nogenlunde det du betaler for mht. specifikationer og kvaliteten p den bærbare (kabinet, tastatur, skærm, hængsler osv.)

ville selv sse efter Asus, Toshiba, Zepto og evt. HP.
Avatar billede espersen Novice
31. maj 2006 - 23:15 #3
Fujitsu Siemens er dog også et godt valg - men hvad mener du med
apple  .. anu way ?
Avatar billede martin_moth Mester
01. juni 2006 - 07:20 #4
gæt: Med apple any way mener han nok, at han stavede forkert i første omgang - "appel".
Appel er jo f.eks. sådan noget man benytter sig af efter at have modtaget en dom, og ikke en computer ;o)
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 08:20 #5
Apple er nogen rigtigt fine computere, men de er også mega dyre i forhold til den mængde hardware du får. Hvis du kommer med en ca pris er det nemmere at finde forslag til dig :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2006 - 12:06 #6
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2006 - 12:07 #7
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 12:23 #8
synes nu stadig at 21.000 for en com du kan få til 12.000 ved at købe et andet mærke er rimeligt vildt, så kan man jo ligeså godt købe alienware
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2006 - 12:59 #9
drgonzo>> en macbook starter ved 8699 kr.
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 13:42 #10
ja men så er der stort set ikke noget hardware i jo. 13 tommer skærm og on-board gfx for 8700kr, det er også for sygt
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 13:44 #11
skal du have en med 15.4 skærm skal du have pro udgaven med en start pris på 15.700.. godt nok er de flotte og det er noget godt kram, men personligt synes jeg ikke at godt design retfærdiggør den store forskel i pris til eksempelvis ASUS eller ZEPTO
Avatar billede espersen Novice
01. juni 2006 - 14:52 #12
? kunne jo være han mente Apple; no way! ?
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 15:45 #13
Folk som erhverver sig MAC stiler ikke efter hardcore hardware såsom top grafikkort drgonzo.

MAC er en stil man vælger til den kræsne bruger som er kommet en tand videre end laptops :D
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 16:14 #14
MAC er en stil man vælger til den kræsne bruger som er kommet en tand videre end laptops :D

Hvorfor køber man så en laptop? Hvad får man når mand er kommet videre fra laptops?
Avatar billede stoiss Nybegynder
02. juni 2006 - 23:08 #15
Hmm .. Jeg må lige finde ud af hvad jeg vil købe, er ikke helt sikker efter denn tråd, smid et svar jer der vil ha points :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2006 - 07:14 #16
Stoiss>> Havde du nogen ide om hvor stor en skærm du ville have? De eneste du skriver om maskinen er faktisk at den skal bruges som hjemme computer og kunne vise film. Jeg vil vove den påstand at det kan alle bærbare i dag.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2006 - 07:18 #17
drgonzo>> Stoiss skal bruge en maskine til hjemme brug, til at se film på, ikke til at spille på. Han skal ikke bruge vilde grafikkort eller masser af hardware. Det var facts!

Her kommer mine egne tanker: han skal bruge en maskine der støjer meget lidt (MAC) han skal bruge en maskine der ser pæn ud, så man kan have den liggende fremme (MAC, IBM, Fujitsu-Siemens og flere andre efter smag))

Kom nu med noget konkret i stedet for at dizze andres forslag.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2006 - 12:28 #18
jeg dizzer skam ikke andres forslag, men kommer med min mening om mac, og skal han se film er de små 13 tommer mac books vel ikke ideelle? Jeg giver dig helt ret mht de andre mærker du nævner men vil lige tilføje at asus og zepto også laver nogle fine maskiner, personligt synes jeg zepto er meget flotte
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2006 - 13:08 #19
drgonzo>> Vi er nogen der gladeligt betaler for godt design (og det har MAC) ellers ville der jo heller ikke være noget B&O. Og det er en smags sag, men Zepto har da også pæne maskiner. Det har alle producenter!
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2006 - 13:20 #20
Jamen det er da også finno at nogen betaler for design, min personlige mening er bare at designet ikke retfærdiggør den store pris forskel, men det er jo individuelt :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2006 - 13:50 #21
drgonzo>> Der er vi så forskellige, heldigvis....  ;-)
Avatar billede stoiss Nybegynder
03. juni 2006 - 19:50 #22
Okay nu kom der jo mange kommentare midt i det hele :D grunden til at jeg "vil" ha en apple er faktisk kun designet, men self, hvis det er så dyrt for en meget lille skærm kan det ikke betale sig!

den skal bruges til at spille online spil, hvilket betyder at den ikke skal ha noget vildere grafik kort, ved så ik hvor godt et grafik kort den skal ha for at spille film godt! ´Men hvis i har nogen forslag til en anden bærbar som har et pænt design i forhold til hvad i tænker på når i tænker pænt design må i gerne linke :) det skal self. være godt med ram og plads :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2006 - 20:04 #23
til spil vil jeg mindst anbefale et selvstændigt gfx kort. On-board er noget skrammel der kun er til surfing og office brug. Alle nyere bærbare, selv dem med on-board gfx spiller film uden probz.. Det er nemmest at finde noget til dig hvis du kommer med en ca pris du vil give for dyret
Avatar billede stoiss Nybegynder
03. juni 2006 - 20:34 #24
Jeg hae 15.000,- til en bærbar computer
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. juni 2006 - 01:18 #25
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=200569 en lækker maskine fra asus

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194363 en svedig sag fra HP hvor du virkeligt får noget for pengene

min personlige favorit fra Zepto 2425w kofigureret med lidt xtra guf

Zepto Znote 2425W - NYHED - Professionel´

  15.4" WXGA Crystal Clear skærm (2425Wx)
  2.00GHz Intel® Core™ Duo T2500
  Gforce Go7600 m 256mb ram
  2048MB (2x1024) DDR2 PC5300 - 667MHZ
  80GB 7200omdr. SATA Hitachi
  DVD-RW Dual Layer brænder (All)
  Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
  Fingeraftrykslæser (go blær værdi :)
  Indbygget 1.3 mpix webcam
  DK (Dansk) Tastatur (2225/2425)
  Microsoft® Windows® XP Pro DK
  24 Måneders reklamationsret
  High Performance 9 Cell (2x25W) 70% mere batteritid
  (gratis) BullGuard 90 dages internet sikkerhed
  Miljøgebyr bærbar PC

kr 15.285,00
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. juni 2006 - 01:21 #26
til sammenligning er her hvad du får ved apple for 15.700

MacBook Pro, 15-inch, 2GHz Intel Core Duo
Part Number: MA600
SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)
AirPort Extremem Card & Bluetooth
MacBook Pro 15-inch Widescreen Display
512MB 667 DDR2 - 1x512MB SO-DIMM
80GB Serial ATA drive (5400rpm)
2.0GHz Intel Core Duo
Backlit Keyboard & Mac OS
Og så selvfølgelig Mac´s fede design
Avatar billede stoiss Nybegynder
02. juli 2006 - 14:51 #27
Jeg takker for jeres svar, og undskylder at jeg ikke har svaret her inde, men fik sq arbejde midt i det hele og glemte alt andet for en kort tid :) jer der vil ha points smider i ikke lige et svar :D
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. juli 2006 - 14:34 #28
boing :)
Avatar billede espersen Novice
04. juli 2006 - 21:43 #29
;o|