Avatar billede jumbojet Nybegynder
31. maj 2006 - 13:47 Der er 3 kommentarer

sharing virker ikke

Jeg har netop installeret en windows 2003 server (small business udgave) og har lavet et share med et sharenavn. Jeg kan bare ikke tilslutte mig netværksdrevet fra nogle af pc´erne. Jeg har slået firewallen fra for at undgå at den blokerer. Er der andre steder jeg evt. skal checke? Kan sagtens tilgå serveren via Terminal services eller andet netværksrelateret, bare ikke tilgå shares....
Avatar billede pempem Nybegynder
03. juni 2006 - 21:34 #1
Du skal give rettigheder på share og fil niveau før det virker
Avatar billede jumbojet Nybegynder
04. juni 2006 - 14:33 #2
jeg har sat fuld rettighed på "everyone". Når jeg prøver at mappe drevet fra en anden pc, sker der ingenting. Kun administrator kan få lov at mappe drevet.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juni 2006 - 08:56 #3
Så er det fordi der er nogle andre rettigheder i Security - ved sharing og ntfs permissions er det den mest restriktive der gælder? - hvis du også har FC her kunne det være noget local policy på serveren.