Avatar billede axl_rose Nybegynder
31. maj 2006 - 12:44 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Sli Spørgsmål

Hej
Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med Sli.

Om der nogen der bruger to kort med forskellige størrelse f.eks

6600GT 128 mb og 6600GT 256 mb, virkerm det godt sammen eller?

Eller skal jeg bare f.eks vælge at kun køre 6600GT 256 mb kortet?
Avatar billede pullerien Nybegynder
31. maj 2006 - 13:11 #1
Det skal være 2 ens kort
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. maj 2006 - 13:14 #2
pullerien har ret!
Det skal være to helt ens kort, samme producent, samme model, samme antal ram, alt skal være ens, før det virker!
ATI's svar på SLI som hedder Crossfire (samme princip med at benytte to grafikkort på samme tid) kan godt kombinere modellerne, så man kan køre to forskellige kort i "Crossfire mode".
Avatar billede pullerien Nybegynder
31. maj 2006 - 13:53 #3
hvorfor smide rdu et svar på noget jeg allerede har fortalt?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. maj 2006 - 20:23 #4
jeg mente at dit svar var lidt for kort, og jeg tænkte at jeg ville supplere lidt.
2 ens kort kunne måske godt tolkes på forskellige måder.
Begge kort hedder jo 6600 GT ik ?
altså må de være ens ?... det ved du og jeg at de ikke er, da den ene har mere ram en den anden, men måske vidste axl_rose det ikke ?!

Det er en fejl at jeg lagde et svar, det er bare lidt a la en refleks, da jeg nogen gange glemmer at ligge svar, og pointene går til nogle helt andre.
Men jeg synes nu stadig at axl_rose selv skal bestemme hvem der får point.
Bare fordi du kom først (med 3 min.) betyder det jo ikke at dit svar er bedre end mit, personligt prioriterer jeg selv velbeskrevne svar højest, ikke hurtige svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2006 - 20:32 #5
Der er ikke så meget at skrive, for det vil kun virke med 2 ens kort :)

Så kan man beskrive det så tosset man vil :D

(2 kort: 6600 gt m. 128 + 6600 gt m. 256 mb er ikke 2 ens kort)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. maj 2006 - 21:13 #6
som jeg skrev, kan det tolkes på forskellige måder.
To biler kunne også være nøjagtig de samme, den ene bare med 150 HK og den anden 180 HK.
For mig er det, det samme, men ikke for bilforhandleren :P
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2006 - 22:41 #7
Så tolker han det forkert :)

Det svarer til at jeg havde en tvillingebror og han skyldte penge væk som jeg skulle betale "fordi vi er ens" :D

Den hænger ikke sammen - enten er ting 100& identiske, altså ens, eller også er de forskellige. Det kan ikke være anderledes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2006 - 22:41 #8
100& = 100%
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 14:14 #9
Ganske enig med john.

Der kan ikke malkes mere øl på det bryggeri.
Jeg smid svaret som er generelt, og så hjælper mere ligegyldig info ikke
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2006 - 20:23 #10
;)
Avatar billede axl_rose Nybegynder
02. juni 2006 - 12:37 #11
Mange tak for svaret, kan høre at det har startet et ny debat ;-)

Men iden jeg giver point til egr_sli da han er den eneste der har lagt et svar vil jeg høre om det er iorden :-)
Avatar billede axl_rose Nybegynder
02. juni 2006 - 13:46 #12
og egentlig et sprg. mere

hvad er forskellen på GT, GS og Le .... Bare sådan skåret ud i pap :-)

til et mediecenter som også skal kunne spille spil som Battlefield 2 og vises på standard definiton tv? er GS så helt fin?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
02. juni 2006 - 21:36 #13
meget kort sagt, er LE den dårligste version af kortet, gs den næstbedste, og GT den bedste!
GTX er den allerbedste, men den nævner du ikke :P

Til spil skulle GS være fin, men der er andre kprt der er bedre!
GS er ikke et kort som sådan, men en "undermodel" af et Nvidia kort, fx 7600  GS, 7800 GS osv.

Du skal ikke under 7600 GS til battlefield vil jeg mene, men du vil få mere ud af et 7600 GT, som er en del bedre, og så koster den ikke så meget mere!

faktisk er 7600 GT næsten officielt det kort, man får mest for pengene hos!
"best bang for a buck" som de siger  USA, altså det kort der giver bedst "performance" for pengene!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
10. juni 2006 - 22:38 #14
feedback ?
Avatar billede axl_rose Nybegynder
11. juni 2006 - 08:10 #15
sorry :-) --> Jeg syntes selv jeg står i et dilemma, men det håber jeg da kan løses..

Det er sådan at Geforce 6600 m. 256 mb har jeg kig på men men men ...
Geforce 7300 GS 256 mb har jeg goså kig på da den har hdtv, altså den er specielt god til high definition tv og på grundlag af det kan det vel konkluderes at den er eminent som grafikkort til et mediecenter og at den er billig, men det kan ikke køre bf2.

Da det jo er et mediecenter må jeg jo klappe hesten og vente med at købe et nyere kort når økonomien har det bedre.

Men..  Geforce 6600 <--> Geforce 7300GS ..!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2006 - 17:23 #16
Hvorfor kan 7300 GS ikke køre BF2?

Kører BF2 på et FX560XT i 1024x768 flydende.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2006 - 17:23 #17
sorry...

FX5600XT ;)
Avatar billede axl_rose Nybegynder
11. juni 2006 - 17:32 #18
Well der står at den ikke er understøttet fordi den ikke har Pixel Shader...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2006 - 17:46 #19
well MSI NX7300GS har fuld support for Pixel Sader 3.0 ...
Avatar billede axl_rose Nybegynder
11. juni 2006 - 17:49 #20
Hvor står det jubii! ;-)

Iflg bf2's hæfte er den ikke angivet..! men okay køber den nok!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2006 - 18:48 #21
Det kunne måske tænkes at 7300GS chippen er nyere end hæftet? ;)

http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=NX7300GS-TD256E&class=vga
"Full Microsoft® DirectX®9.0 Shader Model 3.0 Support"
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2006 - 18:52 #22
http://www.hkepc.com/hwdb/gf7300gs-1.htm

Shader Model 3.0 3.0
Pixle Shader 3.0 3.0
Vertex Shader 3.0 3.0
Avatar billede axl_rose Nybegynder
11. juni 2006 - 20:14 #23
et gs grafikkort skiller sig ud ved ikke at have´ram ikke?

Altså man skal installere min. 1 gb eller deromkring
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2006 - 20:31 #24
ALLE grafikkort (Pånær onboard) har egen hukommelse, men 1 Gb ram når der skal spilles BattleField 2 er ikke af vejen.

Der findes dog grafikkort med TurboCache, hvor de dels har egen ram samt kan bruge af system ram - er det mon sådan et kort du tænker på?
Avatar billede axl_rose Nybegynder
12. juni 2006 - 08:59 #25
Et Geforce 3700GS fik jeg bare til at lyde som om at den ikke har egen hukommelse men brugte de sdram bundkortet har..
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2006 - 12:49 #26
Og det er ikke korrekt som jeg skrev :)
Avatar billede axl_rose Nybegynder
12. juni 2006 - 14:47 #27
huh? det var udfra en beskrivelse på en hjemmeside :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2006 - 20:10 #28
Ja, men den er forkert.
Avatar billede axl_rose Nybegynder
13. juni 2006 - 22:18 #29
Well okay

Forstår bare ikke at et GeForce 7300Gs der kan trække bf2 er billigere end et 6600 ?? kan nok bare ikke se systemet i det :-)!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. juni 2006 - 12:29 #30
jeg tror du vil blive skuffet over 7300 GS's performance i Battlefield 2, og jeg tror du skal have fat i noget kraftigere.
Et er at der står bag på pakken at grafikkortet kan bruges, noget andet er hvor godt det kører!
Der er jo ingen der gider at spille i 600x800 i et intest spil som BF2.
7300 GS er helt klart et kort som er lavet til personer som skal have et grafikkort der er billigt, som ikke behøver at kunne det store, men bare skulle kunne køre de mindste spil.