Avatar billede lund_dk Praktikant
31. maj 2006 - 12:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gøre frame større

Hej

Har nedenstående frameset.
Min toolbar.asp er 40 høj. Kan jeg med et javascript i min toolbar, så ved klik på et link, gøre toolbaren eks 100 høj, og ved klik på link igen gøre toolbaren til 40 igen?

Hvis Ja, hvordan?

<html>

<head>
<title>Artoolbar</title>
</head>

<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" rows="40,*">
  <frame name="top" scrolling="no" noresize src="toolbar.asp" marginwidth="0" marginheight="0">
  <frame name="arto" src="http://www.arto.dk/">
  <noframes>
  <body>

  <p>Desværre, din browser skal understøtte frames for at se denne side.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 12:47 #1
Hvis du smider et ID på dine frames kan du manipulere det med javascript.

Se http://www.webreference.com/dhtml/diner/frresize/bot.html for en guide der faktisk går på din problemstilling.
Avatar billede lund_dk Praktikant
31. maj 2006 - 12:54 #2
Er virkelig NØD til javascript, en som msåke kunne hjælpe mig med at sammensætte den endelig kode for mig?

Kan godt se ideen i det link, men  har lidt sværre at lave det i praksis
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2006 - 13:07 #3
<ole>

<button onclick="top.document.getElementsByTagName('frameset')[0].rows='100,*'">KLIK</button>

/mvh
</bole>
Avatar billede mclemens Nybegynder
31. maj 2006 - 14:12 #4
<button onclick="tn=top.document.getElementsByTagName('frameset')[0];tn.rows=(tn.rows=='100,*')?'40,*':'100,*'">KLIK</button>
Avatar billede mclemens Nybegynder
31. maj 2006 - 14:13 #5
- kast til olebole ... ville bare lige rette den lidt ...
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2006 - 14:53 #6
Yups ... sådan skal knappen se ud, hvis samme knap skal håndtere både udvidelse og sammentrækning  ;o)
Avatar billede lund_dk Praktikant
01. juni 2006 - 17:12 #7
Tak for hjælpen..

Ligger i et svar?
Avatar billede olebole Juniormester
01. juni 2006 - 17:33 #8
- lagt  :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
01. juni 2006 - 18:02 #9
[ Ligger i et svar? ]
Bare kast til Olebole - Ingen point hertil,
jeg ville bare lige "finpudse" den lidt ;)
Avatar billede olebole Juniormester
01. juni 2006 - 18:14 #10
- tak, Pusser  :D
Avatar billede olebole Juniormester
01. juni 2006 - 18:14 #11
- og tak for points  ;o)