Avatar billede p_p_and Nybegynder
31. maj 2006 - 12:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

installition af grafikkort

jeg har fået et nyt grafikkort i dag. et NVIDIA GeForce 7900 GTX / 400 MHz / PCI Express x16/512 MB GDDR3 SDRAM / 1.6 GHz.. mit spørgsmål, der var et stik med ledninger med 1 sort stik til kortet og 2 hvide til strøm men har kun 1 ledig fra pcuen tilbage. er det nok at bruge kun et stik eller hvad gør jeg
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 12:41 #1
Grunden til de 2 stik på kortet er netop at soklen (PCIx) ikke kan levere strøm nok i forhold til hvad den skal bruge. (Tillykke med din nye radiator)

Din PSU (strømforsyning) er på x antal watt, og skal selvfølgelig være dimensioneret til den mængde strøm din maskine skal bruge. Hvis PSU'en er for lille kan du opleve spontane genstart af maskinen.

Der kan købes adaptorer der splitter 1 stik til 2.. men som sagt kan din PSU være en anelse lille watt-mæssigt.

Du kan altid købe en ny PSU med flere watt... få en støjsvag en hvis du vælger den løsning.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. maj 2006 - 13:19 #2
rimelig kratftigt kort du har fået dig der hva ?
anyway, er du sikker på at din PSU er stor nok ?
hvis den kun er på sådan 300W ville jeg skifte den ud, for bare grafikkortet sluger en del strøm:
Så vidt jeg kan høre har du brug for sådan en her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177123
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21016
eller måske sådan en her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141989 (mest til harddiske)

vælg selv...
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. maj 2006 - 13:20 #3
Avatar billede p_p_and Nybegynder
31. maj 2006 - 13:37 #4
min psu er på 350w. er det for lidt??????
Avatar billede cyberman2006 Nybegynder
31. maj 2006 - 14:20 #5
350watt duer ikke! du skal have en med 500 watt.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. maj 2006 - 20:26 #6
En 500w ville være rigeligt ja, men mindre ville nu også kunne gøre det.
prøv at regne dit fordug af Watts ud her:
http://www.jscustompcs.com/power_supply/

(hvis du ikke ved hvad alle ting er, så bare spørg :)
Avatar billede grohnheit Nybegynder
31. maj 2006 - 22:31 #7
hmm... den hjemme side er da ikke nem for ham at bruge, det største grafikkort de har er  et 6800....
de har ikke engang mit 6600GT...

findes der ikke andre af den slags sider egr_sli ??
Avatar billede egr_sli Nybegynder
01. juni 2006 - 20:39 #8
nåeh, det havde jeg overset, grohnheit :S
men jo, der er mange andre, jeg søger bare under "psu calculator" i google!

fx:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
denne beregner skulle være den nyeste nye, med alle nye hardware komponenter inkluderet!