Avatar billede wolstrup Nybegynder
31. maj 2006 - 11:51 Der er 5 kommentarer

Søge efter variabel i array

Hej Har et lille problem, som jeg ikke lige kan finde en løsning på.

I mit script vil jeg hive alle bruge ud af databasen, som har valgt en landsdel som stemmer overens med en af de landsdele der er i en streng fra et andet udtræk.

Strengen er samlet af nogle forskellige landsdele, et eks. kunne være "Bornholm, Fyn, Jylland - Øst"

Mit problem er at jeg i min MySQL sætning skal sammenligne brugerens ene landsdel med strengen, og det kan jeg ikke rigtig få til at fungere. strengen er $landsdel:

$match = mysql_query("select * from brugere WHERE access = '1000' AND sted = '$landsdel' order by id");
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. maj 2006 - 11:59 #1
Du kan prøve sådan her;
$match = mysql_query("select * from brugere WHERE access = '1000' AND sted IN('$landsdel') order by id");
Avatar billede wolstrup Nybegynder
31. maj 2006 - 12:43 #2
Tænkte på om man også kan lave den omvendt? altså hvor "sted" er strengen og $landsdel er en enkel landsdel?
Avatar billede wolstrup Nybegynder
31. maj 2006 - 13:09 #3
Måske

$match = mysql_query("select * from brugere WHERE access = '1000' AND '$landsdel' IN(sted) order by id"); ????????
Avatar billede stine_grith Nybegynder
31. maj 2006 - 14:08 #4
nej det skal være som det første svar - da sted jo er den record i databasen du søger efter.
Avatar billede stine_grith Nybegynder
31. maj 2006 - 14:09 #5
du skal fx. søge på $match = mysql_query("select * from brugere WHERE access = '1000' AND sted IN('Bornholm','Fyn','Jylland - Øst') order by id"); de enkelte landsdele skal være i "pinger"