Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
31. maj 2006 - 09:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af user drev

Er der en der kan fortælle mig hvordan man sætter op i AD så alle brugere får tildelt en privat mappe på serveren som automatisk bliver oprettet med deres fulde navn???
Avatar billede pempem Nybegynder
03. juni 2006 - 21:40 #1
Du kan sætte det op på hver user account i AD på fanebladet Profile.
Her kan du nederst vælge drev bogstav og så skrive stien til det share som de skal oprettes i. \\servernavn\sharenavn\%username%
Du kan bruge et wildcard som %username% og det vil så automatisk blive skiftet ud med brugerens navn
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2006 - 21:43 #2
Husk at have delt Sharenavn først og have sat rettigheder korrekt således at dine brugere ikke har rettigheder til alle biblioteker
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
21. september 2006 - 23:04 #3
pempem og leif, kan i ikke ligge svar ind så jeg kan give jer nogle point....?
Avatar billede leif Seniormester
22. september 2006 - 08:57 #4
Svar.
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
04. november 2006 - 20:32 #5
Jeg giver leif alle point da jeg ikke vil blive ved med at have spørgsmålet åben selvom pempem har givet et godt svar på dette spørgsmål :-(

Hvis du bliver meget ked af det pempem må du skrive til mig!