Avatar billede harlis Nybegynder
30. maj 2006 - 19:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kommunikationsport til bærbar virker ikke, hvad gør jeg?

min kammerat har lige sendt en sms om at han ikke kan komme på nettet på hans bærbare. 'Kommunikotions porten virker ikke.
Når jeg prøver at komme online siger den enheden ikke kan findes (kode 10).'

Nogen der kan forklare mig, hvad jeg skal forklare ham? ;o)

Han vil MEGET gerne online...

Har ikke en bærbar, og heller ingen anelse om hvad han skal gøre...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2006 - 19:22 #1
En bærbar er en almindelig PC med alt indbygget. Så hvis du ved noget om PC'er så ved du noget om bærbare.

Lige umiddelbart ville jeg opdatere driverne på maskinen.
Avatar billede harlis Nybegynder
30. maj 2006 - 19:25 #2
Det er ikke så let uden adgang til nettet... ;o)
Avatar billede harlis Nybegynder
30. maj 2006 - 19:33 #3
Han har prøvet at opdatere driverne, desværre forgæves...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2006 - 22:02 #4
Har det virket?
Han kan prøve at slettet netkortet i enhedshåndteringen og genstarte maskinen.

Hvad er det for en maskine?
Avatar billede harlis Nybegynder
31. maj 2006 - 11:12 #5
Ved ikke hvad for en maskine det er, men det finder jeg lige ud af.

Han kan ikke opdatere driverne.

Han har nu prøvet at geninstallere windows, og nu siger maskinen at den ikke kan finde nogen driver til modem'et....???

Nu spørger jeg nok dumt, men hvordan kunne den så det før? Medmindre den selvfølgeligt er lagt ind manuelt...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2006 - 12:03 #6
De har nok været lagt ind manuelt.

Har han brugt producentens restore CD?
Er det modem eller netkort han prøver at få til at virke?
Avatar billede harlis Nybegynder
31. maj 2006 - 12:05 #7
Så vidt jeg forstod et modem. Han har købt den brugt,så jeg ved ikke om der er sådan en cd med... Det undersøger jeg også lige senere i dag :o)
Avatar billede harlis Nybegynder
03. december 2006 - 14:18 #8
Lukker