Avatar billede raven_ Nybegynder
30. maj 2006 - 18:19 Der er 1 kommentar

Connection til SQLexpress db

Goddag.

Jeg har følgende problem.
Jeg kan ikke få en connection til min sqlexpress 05 db.

Jeg har ingen anelse om det er min connection eller min dbserveren der er "underlig", for af en eller anden grund for jeg ingen fejlmeddelse i vs05.

så here goes.
Hvad bruger i af connection string eg. provider osv.
har i oplevet problemer med  opdateringer fra .net 1.1. til net 2.0?

følgende command sqlcmd -s.\sqlexpress skulle meget gerne udmønte sig i følgende 1>
men jeg for en laaang fejlmeddelse om remoteconnection ikke tilladt selvom jeg har tilladt remote connection.

Nogen der kan hjælpe? Nogen der ved hvad jeg ævler om???
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. maj 2006 - 20:31 #1
prøv at kigge her:
http://www.connectionstrings.com/
en connectionstring til en express database ser typisk ud på denne måde:
Data Source=.\SQLExpress;integrated security=true;attachdbfilename=|DataDirectory|\mydb.mdf;user instance=true;"