Avatar billede briank Nybegynder
08. maj 2001 - 22:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

4in1 driver til VIA chipsæt på en NT Server

Hej

For et stykke tid siden købte jeg et nyt soltek bundkort (VIA chipsæt) som supporter ATA100 og 1 ny IBM disk som ligeledes supporter ATA100. Den medfølgende 4in1 driver er blev prøve-installeret på en win98, win200 samt NT Workstation uden problemer og med masser af fart på disken.

MEN under NT Server kommer 4in1 driveren med en setup-fejl ved installation af viadsk.sys driveren som skal sætte gang i disken.

Jeg mener selv at jeg har prøvet alt men uden held :-(

Jeg vedlægger skærmbilledet med fejlen, driveren samt inf-filen :

http://www.bk-consult.dk/temp/fejl.gif
http://www.bk-consult.dk/temp/Viadsk.sys
http://www.bk-consult.dk/temp/Viaide.inf

Jeg vil blive rigtig glad for en løsning og er klar med 60 point.

MVH
BrianK

Avatar billede mortenka Nybegynder
08. maj 2001 - 23:06 #1
Har du prøvet at hente den nyste driver på

http://www.soltek.com.tw/English/download/Drivers/VIA.htm

?

Ja, også installere den bagefter? ;)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. maj 2001 - 23:07 #2
lytter lige med, har selv samme problem med 4in1, mit win2k kører i 3dfx, og nul 2d! :(
Avatar billede briank Nybegynder
08. maj 2001 - 23:17 #3
Yep, har lige prøvet med den nyeste betadriver : 4in1430v(a) men uden held. Er der nogen der har prøvet at få det skærmbillede som jeg sendte med ???

BrianK
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. maj 2001 - 23:21 #4
ja det har jeg, min win2k siger at den ikke kan starte skærm kortet(2d) men så på en eller anden mærkelig måde kan den starte mit voodoo2 kort og så køre på det, og det kører jo pænt langsomt!
Avatar billede makse Nybegynder
08. maj 2001 - 23:24 #5
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. maj 2001 - 23:31 #6
i found this fix in this msg board a while ago...

1. Get winzip

2. Unzip the 4in1 into the folder of your choice.

3. goto the AGP folder.

4. Make a .zip file using Viagart.inf & Viagart.vxd.

5. name the zip file \"viagart.cat\" , (without quotes)

6. run the 4in1, when it asks for the .cat file point it to
the AGP directory.

7. Sucess.

ok lyder simpelt nok,men hvordan skal man så lave en zip fil med en inf og vxd fil?
Avatar billede makse Nybegynder
08. maj 2001 - 23:32 #7
Du skal vist bare Zippe de to filer. Og så kalde den \"Viagart.cat\"
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. maj 2001 - 23:33 #8
dooh, det er sgu da bbare mig der allerde sover! :)
Avatar billede makse Nybegynder
08. maj 2001 - 23:34 #9
Avatar billede briank Nybegynder
08. maj 2001 - 23:56 #10
Det er meget rart at jeg har startet en debat omkring grafikkort men jeg har altså stadig problemer med at få min NT Server til at køre med via-disk driveren, hjææææææælp :-)

Jeg får følgende fejl lige meget hvilken 4in1 driver jeg prøver :
http://www.bk-consult.dk/temp/fejl.gif
Avatar billede briank Nybegynder
16. maj 2001 - 23:03 #11
Ja, jeg fik ikke løst problemet og afslutter desværre spørgsmålet. øh tak :-(
Avatar billede kjeldkjaer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:09 #12
Det er fodi ATA100 controlleren ikke er en VIA controller. Check dit motherboard og find ud af hvilken, installer den rigtige driver og det kører. NB på mine systemer sidder en PROMISE chip.