Avatar billede hvem Nybegynder
30. maj 2006 - 12:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Rest Bios

Hvordan rester jeg min bios, efter at jeg var inden for at sig ok "load Fail-Safe Defaults (Y/N)?" og "Load optimized Defaults (Y/N)?". Kommer den hele tiden op med en skræm billede hvor jeg skal tryke Home el. Shift F10. Lidt hjælp vil være dejligt

Hilsen Hvem
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 12:38 #1
Ikke så let at besvare, men fjern batteriet på bundkortet i ti minutter så har CMOS glemt alt
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 12:40 #2
Det er lidt forskelligt fra bundkort til bundkort, så det ville være dejligt, hvis du kunne oplyse hvilket bundkort du har, så vi kan finde din reset jumper.

På bundkortet er der en jumper, som skal flyttes fra pin 1-2 til pin 2-3 i 10-15 sekunder. Når den er tilbage på pin 1-2, så er BIOS resat.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. maj 2006 - 12:42 #3
Man skal lige reboote den når man har flyttet jumperen
Avatar billede hvem Nybegynder
30. maj 2006 - 12:43 #4
Mit bundkort hedder msi ms - 6390 l/b - via km 266
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 12:44 #5
Man resetter når maskinen er slukket, så den skal ikke genstartes, men blot startes.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. maj 2006 - 12:45 #6
Alle de kort jeg har arbejdet med flytter man jumperen, rebooter og flytter tilbage ;o)
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 12:56 #7
jumperen hedder JBAT1, og du finder den nederst til højre næsten ude ved kanten. Pin 3 er tættest ved højre kant.

Der står: Sluk maskinen, sæt jumperen på pin 2-3. Tænd maskinen, og flyt jumperen tilbage til pin 1-2.

Den måde har jeg aldrig set før, og jeg ville slukke maskinen, sætte jumperen på pin 2-3 i 10 til 15 sekunder, sætte den tilbage igen på pin 1-2, og først derefter starte maskinen. Gå direkte ind i BIOS, og load optimized defaults, save, exit, og den genstarter.
Avatar billede hvem Nybegynder
30. maj 2006 - 13:28 #8
Det hjalp nu ikke meget, den skriv stadig at jeg skal tryke på local drev c f10, for at starte op på min harddisk, jeg kan det desværre ikke lave en screen saver til jer, har prøvt, men det kan man ikke i dos, når den starter op, den skriver os det her, hvis det hjælper lidt

RPL-ROM-ADIZ: 0010 DC4C D94F
RPL-ROM-IRQ : 12
RPL-ROM-PIO : A000
RPL-ROM+FFC: DET ER ET UR, DER TÆLLER OP TIL 54, HVOR DEN DER EFTER STARTER WINDOWS
Avatar billede hvem Nybegynder
30. maj 2006 - 13:33 #9
Vil det hjælpe, at slette hele windows, og ligge xp ind igen
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 18:57 #10
Nej det tvivler jeg på, da det er selve opstarten af maskinen, inden XP er på banen.

Du kunne også prøve helgec forslag med blot at tage batteriet ud af bundkortet i en 10 minutters tid, og så sætte det i igen. Husk at vende det på samme måde.

Du kunne måske også starte den på XP CD'en, og gå ind i genoprettelses konsollen, som også ligner DOS. Der kan du så prøve med kommandoen.

fixboot
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. maj 2006 - 20:13 #11
Kunne tyde på ramfejl.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 20:44 #12
Har du husket LOAD SETUP DEFAULT i BIOS efter du har resettet??
Avatar billede hvem Nybegynder
30. maj 2006 - 21:07 #13
Dragonknight: Det har jeg prøvet, Batteriet var ude i 4 timer.
Peet49: Nej det er ikke Ram fejl, det er jeg 100% sikker på, for det kom først efter at jeg sage Ja til Loas Fail-Safe Defaults & Load Optimized Defaults

Helgec: Nej det har jeg vist ikke prøvet, det prøver jeg lige
Avatar billede hvem Nybegynder
30. maj 2006 - 21:10 #14
Helgec: Nu ser jeg og kigger i min User's Gyide til mit MainBoard, der kan jeg ikke se det du skriver der, hvor finder jeg  LOAD SETUP DEFAULT henne
Avatar billede hvem Nybegynder
31. maj 2006 - 14:59 #15
Nu har jeg tage et par foto, så jeg kan skrive af havd den skriver i starte.
_______________________________________________________________________________
NOVELL NETWARE READY FIRMWARE  V3.15(001129)
(C) COPYRIGHT 1998 - 2000 NOVELL, INC, ALL RIGHTS RESERVED,
REALTEK RTL8139(4/B/C)/RTL8130 FAST ETHERNET MLID V3.11 (980812)
(C) COPYRIGHT 1998, BY REALTEK SEMICONDUCTOR CORP,
FULLDUPLEX ENVIRONMENT
RPL-ROM-ADIZ: 0010 DC4C D94F
RPL-ROM-IRQ : 12
RPL-ROM-PIO : A000
RPL-ROM-FC: DET ER ET UR, DER TÆLLER OP TIL 54, HVOR DEN DER EFTER STARTER WINDOWS
_____________________________________________________________________________________

NOVELL NETWARE READY FIRMWARE  V3.15(001129)
(C) COPYRIGHT 1998 - 2000 NOVELL, INC, ALL RIGHTS RESERVED

PRESS <HOME> KEY TO CHOOSE LOKAL DISK
_____________________________________________________________________________________
Avatar billede hvem Nybegynder
31. maj 2006 - 21:35 #16
Nu har jeg fundet ud af hvad der var galt, men jeres hjælp os. Det var mit netkort, Så jeg prøvet først, at deaktiver det i bios, og genstart. Så var fejlen væk, så nyt netkort til mig.

Ligger i lige et svar, så deler jeg point ud.

Tak for hjælpen alle sammen :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2006 - 00:02 #17
Ping :-)