Avatar billede pullerien Nybegynder
30. maj 2006 - 08:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Smadret EXE filer

Jeg sidder med en maskine som faktisk er total ubrugelig.

Alle ikoner på skrivebordet er smadret og umulige at åbne. Det samme med f. eks CMD, msconfig osv.

Jeg kan tilmed ikke komme på nettet på den.

Hvad pokker gør jeg
Avatar billede pullerien Nybegynder
30. maj 2006 - 09:16 #1
Er dette løsningen:

Jeg har fået henvendelser fra flere, der pludselig ikke kunne eksekvere EXE-filer. Det er ikke lykkedes os at finde grunden til, at de ikke længere virker, men til gengæld har vi fundet løsningen (og det er vel også det, der er det vigtigste...) Den kommer her:

Du skal blot geninstallere Windows oveni din eksisterende installation. Herved bevares din eksisterende opsætning, men funktionaliteten af EXE-filerne genskabes...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. maj 2006 - 09:49 #2
Det kan vise sig at være den eneste løsning http://fromsej.dk/html/repair.html

Hvis dette fix ikke virker, så bliver du nødt til at køre den repair http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. maj 2006 - 09:51 #3
Den sidste finder du på linie nr 12 (exefix). Prøv den først, derefter repair.
Avatar billede pullerien Nybegynder
30. maj 2006 - 09:57 #4
jeg kan ikke tilgå reg
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. maj 2006 - 10:02 #5
Prøv lige at omdøbe regedit.exe til regedit.com, og prøv fixet igen. Jeg må tilstå, at jeg ikke tror meget på den, så det ender nok med den repair
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. maj 2006 - 11:01 #6
Avatar billede ejvindh Ekspert
30. maj 2006 - 11:15 #7
Jo, det gør de da vist.

Hej LD -- back in business? ;-)

Da jeg ikke kan reservere tråde på SWF herfra hvor jeg sidder, lægger jeg lige mit forslag herinde. Symptomerne lyder lidt som en gaelicium-infektion. Hvis dette er rigtig gættet, vil følgende procedure kunne fixe det:

På en anden computer, henter du følgende 2 filer, og gemmer dem på en Usb-pen eller en cd:
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/exefix.reg
http://www.grisoft.cz/softw/70/filedir/util/avg_rem_sup.dir/vcleaner.exe

Start op i fejlsikret tilstand, og dobbeltklik på exefix.reg; sig ja til at tilføje oplysningerne til registreringsdatabasen. Prøv herefter om du kan køre vcleaner.exe.

Genstart herefter til normal tilstand, og  prøv om du kan køre filer nu. Hvis ja, bør du nok tage en tur med generel rensning efter denne vejledning:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede pullerien Nybegynder
30. maj 2006 - 12:59 #8
Lavede en repair og scannede herefter for virus. Den var dog så smadret, at jeg valgte Format C

Tak for indlæg
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. maj 2006 - 14:27 #9
Velbekomme, og det endte desværre som jeg regnede med. De orme som laver det der, plejer ikke at levne mulighed for at man kan reparere det, desværre.
Avatar billede pullerien Nybegynder
30. maj 2006 - 14:34 #10
Regnede også med en format, men ville gerne have tjekket hvilken virus der stod bag
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. maj 2006 - 15:09 #12
Tak for point
Avatar billede pullerien Nybegynder
30. maj 2006 - 17:05 #13
ahh cool links :D

Tak for support gutter!