Avatar billede carparknorth Nybegynder
29. maj 2006 - 20:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 WANS - MPLS og alm. net

Hejsa,

på nuværende tidspunkt kører mit net sådan, at jeg har en MPLS linie til arbejde og en privat 2Mb internet forbindelse - dvs. jeg har to WAN'S.

Nu kører det sådan, at jeg har en router og et trådløst net, der håndterer mit interne net og fungerer som gateway til mit private net, altså min 2Mb internet forbindelse. Når jeg skal arbejde på min MPLS linie til arbejdet, skal jeg skifte mit LAN-stik ud og sætte MPLS forbindelsen i min work station. Det er en rigtig træls procedure, og jeg vil meget gerne kunne løse det på en eller anden måde - problemet er, hvordan?

Jeg har læst noget om routere med 2 WANS -  kan det bruges? Kan sådan en router finde ud af at "route" min trafik fra min work station således at hvis jeg indtaster en IP-adresse, der matcher noget på min MPLS linie, så tager routeren den forbindelse og ellers lader den trafikken gå ud på min private 2Mb internet forbindelse.

På forhånd..
Tak for hjælpen!
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2006 - 21:33 #1
Det er anpå hvordan MPLS netværket er lavet, når du bruger MPLS forbindelsen bruger du så primært IP adresser for at tilgå ting eller navne ?
Avatar billede carparknorth Nybegynder
29. maj 2006 - 21:54 #2
IP-adresser :) Men det er vel lige meget? Man kan jo bare lave en manuel routing af navne til ip-adresser.
Avatar billede carparknorth Nybegynder
18. september 2006 - 22:57 #3
lukker og slukker