Avatar billede zailash Nybegynder
29. maj 2006 - 17:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan GeForce 7300 GT egentlig, som en GeForce 6600 GT ikke ka

Jeg har et Geforce GT 6600, og det har virket fint indtil videre. Så købte jeg The elder scrolls oblivion, og jeg bliver nødt til at køre i laveste ALT. Hvilket irriterer mig lidt. Jeg så at GeForce 7300 GT er det nyeste nye, så spørgsmålet er om jeg egentlig har brug for det? Andre forslag?

Mvh

Zailash
Avatar billede pullerien Nybegynder
29. maj 2006 - 17:29 #1
7950 er det nyeste og ikke 7300 :D

Om du har brug for det er jo en vurdering fra dig selv
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. maj 2006 - 17:36 #2
7300 GS (går ud fra at du mener GS frem for GT) er et relativt dårlig kort, det er mest lavet til brugere der ikke kræver specielt meget af sin PC, men bare skal have et standard grafikkort.
Det kan godt være at det er nyt, men det betyder jo ikke at det også er kraftigt.
I Nvidia grafikkortserien har de lavet det sådan, at det kraftigste kort, er det kort med det højeste tal (lige P.T. er det vist 7900)
Indenfor hver "talkort" er der flere versioner fx, et 7900 GT, 7900 GTX, 7900 med 256 mb ram, og 7900 med 512 mb ram osv. osv.

Jeg kunne godt forestille mig at du kunne bruge et nyere kort hvis du spiller Oblivion, og måske er 7600 GT svaret.
Det er et af de bedste "value-for-money" kort på markedet, eller som de siger i USA : "best Bang for a Buck"

som du kan se koster 7300 GS heller ikke så meget:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=183055

- Mindre end dit nuværrende, hvilket også næsten vil sige at det er et dårligere kort.

dette er hvad jeg vil foreslå dig:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=197464
- men du kan selvfølgelig få et kraftigere kort, koster bare mere :P

Og forresten, Bruger du AGP eller PCI-E ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. maj 2006 - 17:37 #3
nåeh, 7950 er det kraftigste lige P.T.
Så lærte jeg også noget :P
Avatar billede andreas-p Nybegynder
29. maj 2006 - 20:44 #4
Jeg har både Oblivion, og et 7900 GTX kort, og den kan lige køre Oblivion med ALT i fuld. Den fylder meget i dit Kabinet, men der er god blæser på og lidt støgsvag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2006 - 22:07 #5
Måske i lige skulle få specs på hans hardware inden i prøver at sælge ham et kort der muligvis er overkill til hans system...? :)
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. maj 2006 - 23:10 #6
http://www.tomshardware.com/2006/01/13/new_3d_graphics_card_features_in_2006/
her er, hvad der er af nye ting fra geforce6xxx > geforce 7xxx ( også ati )

Derudover, er der hastigheds forskel.
http://edb-tidende.dk/hard/artikel.php?id=200604022135
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. maj 2006 - 23:27 #7
Jeg vil sige som John Stigers...
Manden får nok ikke brug for et grafikkort hurtigere end geforce 7600gt.
Han har ellerede en geforce 6600, Havde det bare været en geforce 6600gt, kunne han nok godt følge med.

> Sailash Du skal nok bare nøjes med: ikke at køre med antialiance (AA) og lightning
din grafikkort, er ikke verdens bedste til det. Måske skal du bare gå ned i opløsning, for at kunne følge med.
Du skal nok slet ikke tænke på at købe en geforce7300, hvis du syntes geforce6600 er for langsom. Derfor: Køb et kort til omkring 1000kr - 1500 kr. og jeg vil klart enbefale en geforce 7600gt. det er nok hurtigste grafikkort til prisen.
Der er også en serie som hedder geforce 7600gs, men navnet snyder lidt, den er betydelig langsommere end geforce 7600gt.
hvis dit bundkort understøtter pci x16: geforce 7600gt
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194399

Hvis dit bundkort bruger agp x8: geforce 6800xt
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=173579
Du skal nok ikke ofre mere på et agp x8 grafikkort.
Avatar billede pullerien Nybegynder
30. maj 2006 - 09:02 #8
Kommentar: john_stigers

jeg har ikke lagt et salgsindlæg