Avatar billede steffen8260 Nybegynder
29. maj 2006 - 10:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Temporary (volatile) fejl

hejsa jeg får denne fejl når jeg forsøger at køre min side:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1610 Thread 0x1570 DBC 0xa201054 Jet'.

/net/admin/menu.asp, line 11

linie 11 er "Conn.Open DSN" jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor min fejl ligger henne, nogen som kan hjælpe??

    <%
      Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
      DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("data.mdb")
      Conn.Open DSN

      strSQL = "Select * from menu"
      Set rs = Conn.Execute(strSQL)
    %>
Avatar billede fennec Nybegynder
29. maj 2006 - 11:05 #1
Gerne en fejl du får, hvis du selv har databasen åben. Access er single user, så du kan ikke have den åben samtidig med at ASP prøver at få forbindelse.
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
29. maj 2006 - 11:09 #2
har fundet problemet, det var databasen som havde låst sig selv :S et lille genstart klarede det hele
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
29. maj 2006 - 11:21 #3
Såvidt jeg husker, så behøver du ikke genstarte hele din pc, men blot din IIS.