Avatar billede laksen Nybegynder
29. maj 2006 - 10:18 Der er 4 kommentarer

Flere trådløse routere i samme netværk

Jeg har en router (ZyXEL Prestige 2602HW-61C) tilsluttet en adsl-forbindelse. Den udsender et trådløst signal som jeg modtager fint på min computer.

Nu vil jeg gerne tilslutte et ekstra accesspoint men ønsker ikke at trække ledning fra hoved-routeren til det ekstra accesspoint. Kan man få den trådløse router tilsluttet adsl-forbindelsen til at sende signalet videre til det ekstra accesspoint, så det virker som et ekstra accesspoint i det samlede netværk?

De to accesspoints skal altså fungere som ét samlet netværk, hvor en computer automatisk skal logge på det accesspoint, der giver bedst dækning afhængig af placering. Man skal have adgang til adsl-forbindelsen tilsluttet den oprindelige router uanset hvilket accesspoint man konkret er tilsluttet.

Jeg forestiller mig at man på en eller anden måde skal lave en brigde mellem de to (eller flere) accesspoints, men det ved jeg absolut ingenting om :)

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. maj 2006 - 10:28 #1
brug en Repeater
bl. a IT butikken i Viborg har dem
Avatar billede laksen Nybegynder
29. maj 2006 - 10:39 #2
Kan jeg godt bruge min nuværende router stadigvæk? Eller skal den skiftes ud med denne "repeater"?

Er en repeater blot en specielt form for trådløs router?
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2006 - 10:47 #3
En Repeater er en som fanger signalet fra din trådløse router og sender det videre ud fra hvor det står.
Avatar billede draeber Nybegynder
29. maj 2006 - 10:52 #4
Nogle access-points kan f.eks. bruges som Repeater. Jeg mener bl.a. at Linksys WAP54G kan.... Men hold dig hellere til ZyXEL, når du nu har det i forvejen...