Avatar billede dudez Nybegynder
29. maj 2006 - 10:07 Der er 1 løsning

Amavisd siger SPAM ved brug af danske tegn

Hejsa.

Jeg har sat en server op med fedora 4, på den har jeg så installeret Postfix, Amavisd (New), SpamAssassin og ClamAV.

Det hele virker nu perfekt, men jeg har et problem hvis der bliver sendt Æ,Ø og Å i en heading på en mail.

Her er en email log hvis man prøver med Æ,Ø og Å

This nondelivery report was generated by the program amavisd-new at host
induwebservice.dk. Our internal reference code for your message is
03080-04/W1NuqcgIfdT7

INVALID HEADER: INVALID 8-BIT CHARACTERS IN HEADER

  Non-encoded 8-bit data (char E6 hex): Subject: hvidt tr\346 m furfadslys\n

Return-Path: <apache@induwebservice.dk>
Message-ID: <20060529073722.50A3611C45B8@induwebservice.dk>
Subject: hvidt træ m furfadslys

WHAT IS AN INVALID CHARACTER IN MAIL HEADER?

  The RFC 2822 standard specifies rules for forming internet messages.
  It does not allow the use of characters with codes above 127 to be
  used directly (non-encoded) in mail header.

  If such characters (e.g. with diacritics) from ISO Latin or other
  alphabets need to be included in the header, these characters need
  to be properly encoded according to RFC 2047. This encoding is often
  done transparently by mail reader (MUA), but if automatic encoding is
  not available (e.g. by some older MUA) it is the user's responsibility
  to avoid the use of such characters in mail header, or to encode them
  manually. Typically the offending header fields in this category are
  'Subject', 'Organization', and comment fields in e-mail addresses of
  the 'From', 'To' and 'Cc'.

  Sometimes such invalid header fields are inserted automatically
  by some MUA, MTA, content checker, or other mail handling service.
  If this is the case, that service needs to be fixed or properly
  configured. Typically the offending header fields in this category
  are 'Date', 'Received', 'X-Mailer', 'X-Priority', 'X-Scanned', etc.

  If you don't know how to fix or avoid the problem, please report it
  to _your_ postmaster or system manager.
Avatar billede dudez Nybegynder
03. juni 2006 - 10:11 #1
Fandt selv en løsning :-)