Avatar billede sejrskilde Nybegynder
29. maj 2006 - 05:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VPN & Navision

Vi har problemer med at når vi går på Navision via VPN (Jeg er i Vietnam og vores Navision kører på en server i DK) så mister vi forbindelsen efter 5-10 minutter.

Derfor - Hvad er kravspecifikationerne til min PC?
Hvor følsom er en VPN forbindelse over for udfald?
og kan man gøre noget for at VPN forbindelsen bliver mindre følsom?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
29. maj 2006 - 08:40 #1
1) går du direkte på Navision via en klient installation i Vietnam
2) eller kører du via Terminal Server (el. lign) til Danmark.

2) vil helt klart været at foretrække.

Har prøvet det i Hong Kong og det kom aldrig til at virke, alt for lange svartider og "klumper" i dataoverførslen.
Via terminal server hakker skærmbilledet dog lidt engang imellem (skulle være bedre med citrix + windows 2003 terminal server) - men data opslag, det går stærkt
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
29. maj 2006 - 09:28 #2
Vi forsøger med at først starten en VPN forbindelse og derefter bruger vi en Terminal Server, men oplever at vi efter 5-10 minutters drift mister forbindelsen.

Er du bekendt med Navisions kravspecifikation til den pc som jeg anvender?
Avatar billede Broholm Novice
29. maj 2006 - 09:32 #3
Hvis du bruger Terminal Server, så har Navisions krav intet at gøre med den PC du sidder ved. Alt kører jo på serveren i DK så. I den forbindelse er det ligegyldigt om du har Navision, Word eller Notepad åbent...

Du skal finde fejlen i selve internet forbindelsen et sted...
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
29. maj 2006 - 09:36 #4
Var det også Navision som i forsøgte at få til af virke i Hong Kong.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
29. maj 2006 - 10:00 #5
Axapta, men som "broholm" skriver, hvis du starter Terminal Server op som det første og derefter Navision - så er det jo udelukkende et Terminal Server problem og ikke et Navision problem, med mindre Terminal Serveren forbliver åben, og Navision går ned inde i Terminal Serveren. Er det sidste tilfældet bør nogle i Danmark vel kunne konstatere om dette også gør sig gældende hvis man arbejder på Terminal Serveren og Navision i Danmark
Avatar billede sejrskilde Nybegynder
29. maj 2006 - 10:10 #6
Jeg benytter samme forbindelse fra Grønland uden problemer