Avatar billede hent-det Nybegynder
28. maj 2006 - 17:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af fodbold side

Hey folkens,

Jeg kunne godt tænke mig en vurdering af en "nyheds fodbold hjemmeside".

Der er INGEN underlinks, det er kun forsiden der skal have en vurdering.

http://www.hent-det.dk/kick-off/index.html
Avatar billede trekkies Juniormester
29. maj 2006 - 16:29 #1
Kan ikke lide at sitet har titlen "Untitled Document".

Måske skal der lidt mere sammenhæng mellem det hele.
Jeg kan bedst lide hvis sitet bliver centeret.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
30. maj 2006 - 19:29 #2
På en måde er retrolooket meget fedt. Dog er siden slet slet ikke bred nok - sidder selv i 1600x1200 og føler jeg spilder 66% af min skærmbredde.

Desuden synes jeg ikke fonten fungerer ordentligt - især i superligastillingboksen - hvor du også burde vise de sidste 4.

Jeg synes også reklamen i højre hjørne nærmest tilter designet - prøv at få fyret den ind i en grøn boks evt.
Avatar billede borghoffmeyer Nybegynder
30. maj 2006 - 22:50 #3
Lidt (forhåbentlig) konstruktiv kritik.
Efter min mening er de farver du har benyttet til top og headings på kasserne for kraftige og dominerende, hvilket medfører at fokus bliver stjålet fra det egentlige indhold på siden. Man skal koncentrere sig meget om at læse hvad der står.

Derudover vil jeg give trophymanager ret i at siden er for smal. Jeg kan ikke lige lure hvilken opløsning du forsøger at understøtte, da den er ca. 640 pixels bred. Dette er for bredt til 640x480 da browseren også fylder lidt. Lav den i stedet min 700px.. jeg syntes det er acceptabelt efterhånden at droppe den lave opløsning, og gå efter 800x600. Du kan endda lave siden bredere end 700, og blot lade den række kasser der er yders til højre være reklamer, som man ikke behøver se. På denne måde kan selv brugere med 800x600 se alt det relevante, selvom siden er lavet til 1024x768.

Derudover syntes jeg at det ser fornuftigt ud, du har en god prioritering af kasserne mht placering og blikfang. Dog skal du beslutte dig om teksten skal være på dansk eller engelsk. Breaking news  og falder lidt udenfor når resten er på dansk.

Det var alt jeg lige kunne finde ved en hurtig gennemgang. Håber det kan bruges

P.S. Det vil være en fordel at lave adskillelse af indhold og design med ren htmll og css i en ekstern fil. Jeg tror et remake af denne side vil kunne skære størrelsen ned på 1/3 ved at anvende denne teknik.
Avatar billede hent-det Nybegynder
31. maj 2006 - 00:03 #4
Tak for kritikken, jeg vil tage det til efterretning :)
Avatar billede hent-det Nybegynder
08. juni 2006 - 19:16 #5
Lukker