Avatar billede axl_rose Nybegynder
28. maj 2006 - 16:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tv Kort

Goddag
Jeg har anskaffet mig et asus P7131 Dual tuner kort, men forstår intet kan ikke få det til at virke med Mediaportal, er der nogen der kan hjælpe mig!!!!

Mediaportal version = RC3
OS = Windows Xp Sp2

M.v.h
Kristian CHr.
Avatar billede mtj111 Novice
28. maj 2006 - 16:39 #1
Prøv at starte Setup Mediaportal, vælg Television -> Capture cards. Hvis ikke dit kort står på listen, så prøv at trykke på Add.

Du kan også bare installere den nyeste MediaPortal (RC4) og så burde den selv finde dit kort første gang du du kører setup-guiden...
Avatar billede axl_rose Nybegynder
28. maj 2006 - 16:45 #2
Det er det jeg gør i RC3. Så siger den.

No video capture card(s) were found...blablabla...

Vil det hjælpe med RC4 da?
Avatar billede mtj111 Novice
28. maj 2006 - 16:50 #3
Muligvis... RC4 har tilføjet kompabilitet til nogle få ekstra tv-tunere.

Men - som regel - hvis man får beskeden "No video capture card were found", så skal man tjekke at det er korrekt installeret (gult udråbstegn i Enhedshåndtering).
Hvis den er installeret fint, så duer kortet desværre ikke med MediaPortal.
Avatar billede axl_rose Nybegynder
28. maj 2006 - 16:51 #4
Jo det gør for kortet er understøttet af Mediaportal...
Avatar billede mtj111 Novice
28. maj 2006 - 16:53 #5
Så lyder det mystisk...

Hvordan har du kortet på computer? (driver-cd?)
Avatar billede mtj111 Novice
28. maj 2006 - 16:53 #6
Hvordan har du >>installeret<< kortet på computer? (driver-cd?)
Avatar billede axl_rose Nybegynder
28. maj 2006 - 16:57 #7
Har installeret den med driver fra cd. Derefter prøvet og installere den i MP men virker ikke....

Det et et s&w kort altså software card ting noget!!!

Det sjove er at MP godt vil adde kortet i RC2 udgaven, men vil ikke vise noget den crasher og går i hak...
Avatar billede mtj111 Novice
28. maj 2006 - 17:12 #8
Ifølge http://wiki.team-mediaportal.com/Supported_TVCard_Analog_Software_Encoding/AsusMyCinemaP7131Dual skulle kortet jo virke, men der står også nederst på siden:
"Requires the bundles PVR software package to be installed"
Avatar billede axl_rose Nybegynder
28. maj 2006 - 17:16 #9
"Requires the bundles PVR software package to be installed"

Det er altså det medfølgende tv visnings software??

Har jeg prøvet og installere virker ikke
Avatar billede mtj111 Novice
28. maj 2006 - 17:25 #10
Ja, det går jeg ud fra, at det er CyberLink PowerCinema, som følger med...

Men ellers hent den nyeste driver fra http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=My%20Cinema%207131%20Dual
Avatar billede axl_rose Nybegynder
30. maj 2006 - 09:44 #11
Har fundet ud af det -

Det var en fejl i CaptureDefinistions hvor rev_d0 skal være rev_d1
Avatar billede sjh Nybegynder
02. juni 2006 - 08:25 #12
Tør man spørge om det kan noget det kort :D

Går udfra at det er et "MyCinema-P7131-Dual"

Kan det optage film fra tv og hvad opløsning kan det..
Avatar billede axl_rose Nybegynder
02. juni 2006 - 12:41 #13
jeg syntes det er et ganske godt tv kort, men det kræver en ordentlig processor!

se http://wiki.team-mediaportal.com/Supported_TVCard_Analog_Software_Encoding
toppen
Avatar billede mtj111 Novice
02. juni 2006 - 13:59 #14
sjh>> Hvis du skal ud og købe et TV-Tunerkort, så kan jeg kun anbefale et kort med en hardware decoder på.

Som axl_rose selv siger, så skal alle dataerne behandles af computerens processor, hvilket tager en del kraft fra den (men kun så længe man ser TV). På et hardware-kort behandles alle oplysninger af en processor, der sidder på kortet, og derfor kræver det ikke nogen processorkraft fra computeren.

Af gode TV-tunerkort (hardware) findes Hauppauge. De er det største - eller mest anerkendte - TV-Tunerproducent i dag.
Alle TV-programmerne designes hovedsagligt til Hauppauges kort, og derfor har man for det meste nogle flere kvalitetsindstillinger, hvis man bruger sådan et kort. Men det betyder ikke at et andet kort ikke vil virke lige så godt.

Jeg har også selv haft et softwarekort, men jeg har bestemt ikke haft gode oplevelser med det... :-(

Michael :-)
Avatar billede sjh Nybegynder
02. juni 2006 - 14:16 #15
Ja jeg havede selv set på de 2 her:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161274 (WinTV-PVR150MCE)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151987 (ASUS My Cinema P7131 Dual)

Og nu kan jeg da næsten høre på det hele at det er "WinTV-PVR150MCE" jeg skal ha.. :-)

Jeg siger da mange tak for jeres hjælp :-)
Avatar billede mtj111 Novice
02. juni 2006 - 14:17 #16
Jeg har selv et 150MCE og det er kanont! :-)
Avatar billede sjh Nybegynder
02. juni 2006 - 14:23 #17
Ja det tror jeg gerne.. læste om "WinTV-PVR500" på Hardware-TEST og det skulle være det samme som 2 x "WinTV-PVR150MCE" så det må jeg ha.. :D
Avatar billede mtj111 Novice
02. juni 2006 - 14:24 #18
Jeps... det er det samme... ;-)