Avatar billede justice0007 Nybegynder
28. maj 2006 - 01:54 Der er 10 kommentarer

HJÆLP jeg har slettet min kærestes arbejde, kan det gendannes

Jeg er kommet til at "cleare" min kærestes arbejde fra hans mac. På min PC kan man gendanne computeren til som den var f.eks igår - er det muligt på mac??? Kan jeg få hjælp til at få gendannet de filer jeg har kasseret her for et øjeblik siden - det er hele hans arbejde og det han lever af - ved ikke hvor jeg ellers skal henvende mig. I håb om svar..
Avatar billede justice0007 Nybegynder
28. maj 2006 - 02:35 #1
Vil lige tilføje at vi har downloaded Stellar Phoenix (til mac)og FileSalvage. Stellar gav intet resultat og FileSalvage står pg kører i evigheder uden resultat..
Min kæreste er ved at rive håret ud af hovedet..Blot et lille klik på en knap (clear) og pst væk var det hele..Jeg er simpelthen så ked af hvad jeg har gjort. Håber nogen vil/kan hjælpe os. TAK
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. maj 2006 - 02:50 #2
Hej,

Har I  Mac OS X Server på jeres maskine?
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. maj 2006 - 02:58 #3
Fandt lige følgende på nettet:

Du kan prøve med Data Rescue X (http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php) - du kan gratis hente 5Mb retur, og ellers koster det penge. Vigtigst af alt er, at du naturligvis IKKE skriver noget til den disk, som du skal redde data fra. Så start fra CD - eller en anden partition, og brug ikke maskinen til noget før, du har reddet data, da det ikke er til at vide, hvor den skriver på disken under brug.
Avatar billede justice0007 Nybegynder
28. maj 2006 - 11:46 #4
Ja vi har prøvet med demoversionen af data Rescue 2 - han har mac OSX.. De filer Data Rescue finder har alle sammen samme dato (data af idag) og ingen navne, kun numre så det er umuligt at finde om filen er der.
Åh har ikke sovet hele natten - er så fustreret nu..
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. maj 2006 - 14:07 #5
Hejsa
Siden du skriver, at du har valgt "clear", så tænker jeg, at der er sket i Systemindstillinger->Konti, kan det passe? Vil det sige, at du har slettet hele hans brugermappe, eller er det i forbindelse med FileVault?
/Seb
Avatar billede justice0007 Nybegynder
28. maj 2006 - 17:31 #6
Jeg skulle sætte GoLive op for ham og åbnede connect til FTP vinduet - jeg troede jeg var i FTPbrowser vinduet, men var i Local browser - så jeg markerede alle de filer der ikke skulle være på serveren og gik op i edit i programmets menu og valgte "clear" derfra. Vi har tjekket hele natten med programmet Data Rescue ll uden held - så nu er han begyndt forfra med sit arbejde (animation af tegnefilm) .. Jeg vil gerne lukke denne tråd da jeg ikke så tit kommer her i forummet - men er der nogen der har en løsning til at få gendannet hans filer hører vi gerne om det på email: just.ice@tdcadsl.dk - så skal jeg nok vende tilbage til denne tråd.. TAK (snøft)
Avatar billede allanfo Praktikant
28. maj 2006 - 17:43 #7
Hvis han er begyndt at skrive til den samme partition på den harddisk, filerne lå på, så er løbet nok kørt. I princippet bliver filerne ikke slettet, men henvisningen i filtabellen bliver slettet, og pladsen bliver markeret som fri. Men i samme øjeblik, der skrives til harddisken igen, er risikoen for at selve dataene bliver overskrevet faktisk 100%.

Hvis det sker igen, så er det bedste du kan gøre, at køre filrecoveryprogrammet omgående - altså ikke noget med at downloade nogen programmer, og lægge dem på samme partition. Der skal altså være mindst 2 partitioner på computeren, før det kan lade sig gøre. Ellers må i hente file recovery programmet på en anden computer, og så køre det fra en CD.
Avatar billede egonspock Seniormester
28. maj 2006 - 21:34 #8
De er vel ikke blot lagt i site trash i Golive? Vis Site->i højre pane, vælg fanen Extras->Site Trash
Det er standard-stedet, som Golive sender filer til ved sletning.
Avatar billede justice0007 Nybegynder
28. maj 2006 - 23:47 #9
Kære egonspok - den folder vil jeg MEGET gerne kigge i. Nu er jeg ikke mac "mand" og har ingen forstand på begreberne i GoLive - så hvordan finder jeg først højre "pane" og den site trash - prøv evt. at forklare det som du ville til et barn? Det ville jo være helt fantastisk hvis filerne var der.. Krydser fingre og venter spændt. TAK Maria
Avatar billede justice0007 Nybegynder
29. maj 2006 - 00:03 #10
Kære Egonspok. Ok, jeg tror ikke jeg har lavet en site - for jeg ved ikke hvad det er. Jeg har nok haft et dokument åben, ikke sikker, men muligvis en html fil jeg hentede ned, eller et nyt blankt vindue (html dokument).. Er der en trash funktion for dokumenter uden tilknyttet site - eller laver GoLive evt. en site pr. automatik når man åbner programmet eller åbner det - eller slutteligt> er der en overordnet "site trash" eller trash can for alt det andet der sker i programmet men udenfor en site (var det til at forstå?) ..Mvh. Maria