Avatar billede humlebien Novice
08. maj 2001 - 17:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan indsætter jeg null-værdier??

Jeg vil gerne vide, hvordan jeg indsæter null-værdier. Er det ikke noget i stil med:
\"insert into tabel (dato) values (null)\"

I dette tilfælde skal null indsættes i et datetime-felt
Avatar billede nute Nybegynder
08. maj 2001 - 17:50 #1
det fungerer kun hvis kolonnen aksepterer null verdier, men det er korrekt syntaks du har fatt i

/nute
Avatar billede humlebien Novice
08. maj 2001 - 17:51 #2
Jeg _har_ sat kollonen til at kunne indeholde null-værdier.
Avatar billede nute Nybegynder
08. maj 2001 - 17:55 #3
og hvilken feil får du ?
Avatar billede humlebien Novice
08. maj 2001 - 17:58 #4
jeg får ingen fejl, men den indsætter 01-01-1900 i stedet for null????
Avatar billede nute Nybegynder
08. maj 2001 - 18:00 #5
hmmm....har du angitt en defaultvalue ? kan du sette inn fx \"02-02-1902\" uten problemer ?
Avatar billede humlebien Novice
08. maj 2001 - 18:06 #6
Jeh har sat default til (null). Jeg kan fint indsætte datoer
Avatar billede nute Nybegynder
08. maj 2001 - 18:14 #7
som jeg skrev i mitt første innlegg, så er det korrekt syntaks ( etter min ydmyke mening), og jeg har desverre ingen andre forslag. Det kommer nok også av at det er ufattelig varmt her jeg sitter, og jeg er på vei hjem...

/nute
Avatar billede michael_b Nybegynder
08. maj 2001 - 22:18 #8
Forsøg med:

\"Insert into tabel dato (Null)\"

Det burde virke.
Avatar billede humlebien Novice
09. maj 2001 - 08:40 #9
Har løst problemmet. Det var mig selv der kagede rundt i definitionerne. I for lidt point for jeres hjælp.