Avatar billede jelboen Nybegynder
26. maj 2006 - 12:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

swf fil i swf fil

Hejsa..

Jeg ved at dette emne er blevet lagt op tusinde gange før, men jeg synes ikke rigig at jeg kunne finde noget :S.

Nå mit problem ligger i at jeg gerne vil have loadet en swf fil ind i min "main" swf fil. dette skal f.eks. ske når jeg i menuen trykker på "news". imens .swf'en så hentes, vil jeg gerne have at der står f.eks. "loading"?

Hvordan gøres dette lettest?
Avatar billede maqhem Nybegynder
26. maj 2006 - 12:16 #1
Hmm... Kan du ikke bare skrive Loading i baggrunden, og så lavet en gennemsigtig container, hvor du så loader filmen ind med følgende kode:

loadMovie('news.swf', _root.container);

:)
Avatar billede maqhem Nybegynder
26. maj 2006 - 12:17 #2
Ved det ikke, har aldrig lavet det selv, men kunne forestille mig, det virkede!
Avatar billede jelboen Nybegynder
26. maj 2006 - 12:28 #3
Det var netop sådan noget jeg mente. :D - men du er lige nød til at forklare hvordan jeg laver sådan en Container :D - eller om du ville have gjort det på en anden måde?
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 12:56 #4
ved du hvad et movieclip er?
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 12:58 #5
du behøver ikke loade en adskilt swf fil.

Istedet kan du oprette et movie clip. Der kan du kopiere den swf du gerne ville have loaded ind i

Og på din knap kan du så sætte en action, der åbner movieclippet.
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 13:00 #6
hvis du gerne vil beholde en adskilt swf kan du kigge her:

http://www.kirupa.com/developer/mx/loading.htm
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 13:12 #7
hov undskyld. Havde vist ikke læst dit spørgsmål ordentligt igennem....
Avatar billede jelboen Nybegynder
26. maj 2006 - 13:49 #8
Hej igen :D - ja jeg ved hva et movie clip er.. - Jeg har fået det første eksempel til at virke. men altså der loader den eskterne film med det samme. jeg vil gerne have den til at loade når man f.eks. klikker på "news" - hvordan laves det?
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 14:32 #9
jeg er ikke helt inde i alt sådan noget med flash og load. Men du kan jo sætte den der load movie på en knap og så skrive

on (release) {
    loadMovie('news.swf', _root.container);
}

Er det, det du mener..?
Avatar billede jelboen Nybegynder
26. maj 2006 - 23:14 #10
Ja netop... jeg ved ikke helt hvem der skal have point?
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 23:29 #11
en deler vel