Avatar billede gloster Nybegynder
26. maj 2006 - 12:06 Der er 16 kommentarer

outlook express

Hej Experter

når der ankommer mail på min outlok eller jeg trykker på send/modtag, så kommer der et skilt frem (faktisk 2 stykker) hvor i der står "der findes ikke et scriptprogram til filtypenavnet ".js".

Nogen der ved hvad det betyder og evt hvad jeg kan gøre. for at det ikke opstår hele tiden?

M v h
Gloster
26. maj 2006 - 12:11 #1
Outlook eller Outlook Express - det ene sted skriver du Outlook og et andet Outlook Express
Avatar billede gloster Nybegynder
26. maj 2006 - 12:40 #2
outlook express - sorry
Avatar billede gratis Nybegynder
26. maj 2006 - 13:29 #3
hvordan/hvornår er det opstået ?  efter en windows eller program opdatering/installering foreks. ?  *.js  er windows almindelige script filtype og programmet der blir brugt til at afvikle det er: "Microsoft Windows Based Script Host" som blir installeret sammen med windows...

Hvis jeg pludseligt fik sådan en melding på min pc ville jeg tjekke den for virus og spyware, http://www.eksperten.dk/artikler/954

Er du sikker på at din pc er ren, er der muliheden for at bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod.

Du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod, minuset ved det er,at programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen.Du finder systemgendannelse her | Start | Alle Programmer | Tilbehør | Systemværktøj | Systemgendannelse | din pc blir genstartet og gendannet til det valgte tidspunkt.Du kan fortryde gendannelsen skulle det være.
Avatar billede gloster Nybegynder
27. maj 2006 - 19:34 #4
puhha... jeg ved virkelig ikke hvordan det er opstået. jeg har siddet og rodet med noget hjemmeside. Jo det eneste jeg måske har fortaget mig. det var at fjerne et flueben inde i mappeindstillinger ved teksten:"skjul filtybenavne for kendte filtyber, som jeg så har genindsát fluebenet ved. kan det være det?
ved ikke hvad det betyder. blev bare bedt om at gøre det i forbindelse med noget hjemmeside-halløj på d-html.

m v h
Gloster

p.s håber du kan hjælpe mig det er virkelig press.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. maj 2006 - 12:14 #5
ok, her er et par system tjeks ting du ka prøve med i nævnte rækkefølge:

1) Skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet, når scanningen er færdig for du ingen besked om der er fundet fejl eller installeret friske filer, det er normalt.Genstart maskinen når det er gjort. Se om det har hjulpet.

2) Fra kør eller en promt, skriv, chkdsk /r (bemærk mellemrum) svar J som ja til at den skal gøre det næste gang du genstarter maskinen, genstart maskinen. I dette tjek blir der også tjekket for fysiske fejl på disken, så det ka godt ta' lang tid.
Avatar billede gloster Nybegynder
28. maj 2006 - 20:13 #6
nu spørg jeg lige meget dumt sikkert. mener du genindlæsnings cd 1, 2 , 3 og 4 når du siger cd?

for det er den eneste windows xp cd jeg har.
Avatar billede gratis Nybegynder
29. maj 2006 - 07:01 #7
det er Windows cd'en jeg mener, men jeg ved ikke om man ka bruge genindlæsnings cd'er til det... "normalt" sætter man Windows cd'en i for at udføre denne scanning..., og da du ikke skal ha genindlæst systemet synes jeg ikke du skal udføre forslag nr 1, men du ka godt udføre forslag nr. 2 uden cd.
Avatar billede gloster Nybegynder
29. maj 2006 - 12:04 #8
jeg har udført forslag nr. 2
men der er ikke rigtigt sket nogen forandring
Avatar billede gratis Nybegynder
29. maj 2006 - 15:18 #9
hhmm.. er det muligt for dig at låne en windows cd ? så du ka udføre forslag nr 1) ta' et kig her også, måske er der hjælp at hente der: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnanchor/html/scriptinga.asp
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2006 - 16:28 #10
gratis >>  hvad med at checke disken for fejl?
gå i start menuen -> skriv kør -> i det vindue der kommer op skriver du: cmd (et dos-vindue popper op)
skriv: c: (for at gå til roden af c:)  (disknavnet der skal checkes)

skriv så: chkdsk /f/r

gloster >>  har du prøvet med systemgendannelse ?  altså: Start -> alle programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> systemgendannelse og så vælge en dato (en af de blå) som ikke ligger for lang tid tilbage, men stadig på et tidspunkt hvor det kørte korrekt.
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2006 - 16:29 #11
ang.:  de der systemgendannelses-cd'er
Normalt er det sådan at CD nr 1 er Windows-cd'en (står der ikke noget på dem ?)
Avatar billede gratis Nybegynder
29. maj 2006 - 17:34 #12
hcma>>> tak for din support :)
jo disktjek havde jeg forslået men det ga' ikke någet resultat :/ men fint hvis windows cd'en er den første i rækken af genindlæsnings cd'erne, så er der jo mulighed for at køre sfc /scannow :)

til spørger: sæt cd nr. 1 i drevet og gør derefter sådan her:

Skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet, når scanningen er færdig for du ingen besked om der er fundet fejl eller installeret friske filer, det er normalt.Genstart maskinen når det er gjort. Se om det har hjulpet.
Avatar billede hcma Novice
29. maj 2006 - 17:38 #13
og man skal lige være opmærksom på følgende ved en sfc-scanning:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
Avatar billede gloster Nybegynder
29. maj 2006 - 20:13 #14
joo altså jeg køre nemlig den første af de der genindlæsnings cd´er og så bad den mig at  skifte til... Hvad pokker var det nu var en den hed... åhhh! I´m going nuts...
Avatar billede gloster Nybegynder
29. maj 2006 - 20:13 #15
altså jeg mener at det virket som mo at den godt kunne bruge den første af cd´erne, men ikke de andre tre af mine genindlæsningscd´er
Avatar billede gratis Nybegynder
29. maj 2006 - 22:53 #16
ok, hvis ikke du ka køre en scanning via cd'en, er der som jeg ser det kun muligheden for en systemgendannelse...