Avatar billede dudesicko Novice
26. maj 2006 - 11:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pc til max 6000

Hej,  min kærestes bror har lige haft konfirmation, og har nu besluttet sig for at han vil have en computer, han har 6000,- til at købe den for, så han spurgte om jeg kunne finde en god en til de penge, men hmm det tror jeg slet ikke jeg kan mere, det er jo en jungel at finde det rigtige grej nu til dags, så var det jeg tænkte at i herinde har sikkert en bedre viden om det :)

Så en der kender en PC til 6000,- der kan bruges til f.eks World of Worcraft, samt andre lidt tunge 3D spil?
Avatar billede duck_mann Nybegynder
26. maj 2006 - 11:57 #1
Er det en hel computer med skærm og det hele han vil have til 6k ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. maj 2006 - 14:39 #2
her er nogle gode råd at gå efter:
Cpu (processor) skal du gå efter mærket AMD frem for Intel, da AMD cpu'er er mest til spil

Grafikkort: skal du gå efter mærket Nvidia, frem for ATI, da Nvidia lige P.T. leverer bedre grafik, til mindre penge end ATI

Ram: skal du gå efter mindst 1 gb, ikke under, da alle nutidens spil vil kræve 1 gb ram

Det er mine regler, der er ingen der siger de er bedre end alle andres!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. maj 2006 - 14:42 #3
den her synes jeg personligt er rigtig, rigtig god til pengene !
http://computeroutlet.dk/product-config.asp?id=220
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. maj 2006 - 14:45 #4
Du kan evt, rykke CPU'en et hak opad, så du får en AMD athlon 3700+ frem for en 3500+
(3700 er selvfølgelig bedre :)

Og hvis du virkelig vil have performance, så vælger du X2 3800+'eren!
den er dyrere jaeh, men den sparker også virkelig ***
Det er en dual core CPU, hvilket vil sige at den har to kerner.
Det giver i princippet dobbelt så meget kraft, men sådan fungerer det desværre ikke helt, men da den har to kerner, er det smarte, at du kan lave to ting på samme tid.

Du kan fx. spille på den ene kerne, og brænde dvd'er på den anden!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. maj 2006 - 14:46 #5
Hvis du er i tvivl hvor du vælger cpu'en, så er det i nr. 2 "drop down box"
Dér hvor der står: Ingen ændringer, kan du gå ned og vælge en kraftigere CPU.
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. maj 2006 - 14:48 #6
Og en DVD-brænder (multi-format og dobbeltlag) er jo også et must ;-)
Avatar billede dudesicko Novice
27. maj 2006 - 15:08 #7
Hov, hej igen sorry har ikke været ved computer før nu.

Men nej han har monitor, så det er selve computeren med alt indmad der skal bruges.
Avatar billede dudesicko Novice
30. maj 2006 - 04:29 #8
Ser ud til de køber den som egr_sli har foreslået, så du får selv følgelig point.