Avatar billede villyskov Praktikant
26. maj 2006 - 08:26 Der er 4 kommentarer

Unknow hard error Win2K Advanced server, IIS

Hej, jeg har en win2k server der køre IIS og lidt fil server. Når den står med logon billedet køre den fint, men når jeg logger på den og f.eks. køre en virus scanning eller sætter den til at bestille noget andet så går den i blå skærm og skriver "Unknown hard error".

Jeg har skiftet RAM, de fejler intet. Har kørt Scandisk, ingen fejl. Hvilken del skal jeg skifte?

Det er en Fujitsu Sienmns E50 med en celeron prosessor.

Mvh Villy
Avatar billede redhack Nybegynder
26. maj 2006 - 08:44 #1
Skriver den ikke en HEX fejlkode når den blue screener? Det er meget nemmere at give det rigtige svar hvis man har en "rigtig" fejlkode.

Måske står der noget i Event vieweren?
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2006 - 09:56 #2
Avatar billede villyskov Praktikant
26. maj 2006 - 13:27 #3
Jo, den kommer først med en windows popup hvor den skriver
"Unknown Hard Error"

Derefter kommer den blå skærm hvor den skriver sådan:
STOP c000021a Unknown Hard Error

Den forsøger selv at genstarte, men den vil så ikke boote, skriver Operativ systm not found. Jeg skal slukke den - så kan jeg starte.

/villy
Avatar billede kenp Novice
26. maj 2006 - 14:41 #4